13 tipuri de nuci și semințe pe care să le consumi zilnic ca să ai o sănătate de fier

Nucile și semințele sunt unele dintre cele mai populare și nutritive alimente. Acestea sunt folosite în dietă sub formă de gustări sau ca ingrediente în diverse feluri de mâncare. Cercetările științifice confirmă faptul că nucile și semințele reprezintă o componentă importantă a unei diete sănătoase, acestea aducând numeroase beneficii pentru organism. Vezi, mai jos, care sunt cele mai sănătoase semințe și nuci pe care ar trebui să le incluzi în dietă în mod regulat.

separator

1. Semințe de in

Semințele de in conțin substanțe numite lignani, niște hormoni naturali fitoestrogeni, eficienți împotriva creșterii tumorilor canceroase, în special a cancerului de sân și de prostată. Semințele mai conțin și fibre, care ajută la îmbunătățirea funcției tractului intestinal. De asemenea, o lingură de semințe măcinate conține aproape 2 grame de grăsimi Omega-3, care au un efect benefic asupra funcției inimii și vaselor de sânge.

2. Semințe de susan

Compușii conținuți în semințele de susan reduc nivelurile tensiunii arteriale, previn infarctul miocardic, accidentul vascular cerebral și insuficiența renală. Sezamolul și sesaminolul sunt antioxidanți care se găsesc exclusiv în semințele de susan și contribuie la scăderea colesterolului. Uleiurile din compoziția semințelor îmbunătățesc aspectul pielii, a părului și a unghiilor.

3. Semințe de dovleac

Conțin o cantitate foarte mare de arginină. În organism, acest aminoacid determină vasodilatație, îmbunătățește fluxul sanguin prin vasele de sânge și reduce nivelul tensiunii arteriale mărite. Semințele de dovleac conțin o cantitate mare de proteine și normalizează nivelul de zahăr din sânge. Conținutul ridicat de vitamine A și E, care sunt responsabile pentru finetea si elasticitatea pielii, explică popularitatea folosirii semințelor de dovleac și a uleiurilor în scop cosmetic.

4. Migdalele

Migdalele normalizează nivelul lipidelor din sânge și reduc riscul bolilor cardiovasculare la pacienții cu diabet zaharat. Migdalele, ca o gustare sau înaintea meselor principale, reduc nivelul de grăsime din corp și conferă o sațietate îndelungată.

5. Nucile

Nucle au o listă impresionantă de proprietăți benefice. Consumul acestora reduce riscul de boli cardiovasculare, boli cardiace ischemice, îmbătrânirea prematură și tulburările neurologice asociate vârstei înaintate. Tocoferolii, conținuți în nuci, protejează împotriva cancerului de prostată.

6. Semințele de floarea-soarelui

Semințele de floarea-soarelui conțin proteine bogate în sulf, care sunt utile pentru dezvoltarea țesutului muscular și reînnoirea oaselor. În plus, acestea sunt valoroase datorită proprietăților lor antioxidante, antimicrobiene și antiinflamatorii. Semințele de floarea-soarelui previn infecțiile căilor respiratorii, laringiene și pulmonare.

7. Fisticul

În comparație cu alte fructe cu coajă lemnoasă, fisticul conține mai puțin grăsimi și calorii, dar acestea au cel mai înalt nivel de acizi grași nesaturați, potasiu și carotenoizi, substanțe cunoscute pentru proprietățile antioxidante și antiinflamatorii. Folosit ca o gustare, fisticul poate ajuta la controlul greutății datorită efectului prelungit de saturație.

8. Nucile caju

Nuciurile caju conțin fier, care este necesar pentru prevenirea anemiei. De asemenea, caju contribuie la normalizarea nivelului de glucoză din sânge și elimină oboseala cronică. Proprietatile bactericide si antiinflamatorii ale nucilor caju ajută la protejarea organismului împotriva virusurilor și a răcelilor sezoniere și pentru fortificarea imunității.

9. Alunele

Bogate în vitaminele grupului B, alunele întăreșc mușchii și oasele, îmbunătățesc activitatea sistemului nervos. Acizii organici, stearic, palmitic și oleic, inhibă creșterea cantității de colesterol rău în sânge, previn apariția și dezvoltarea bolilor cardiovasculare.

10. Arahidele

Arahidele sunt unele dintre cele mai populare nuci de pe planetă. Polifenolul, din compoziția acestora, protejează celulele organismului de efectele radicalilor liberi nocivi, contribuind la păstrarea tinereții. Acidul linoleic scade colesterolul rău din sânge și previne ateroscleroza.

11. Nucile de Brazilia

Datorită conținutului ridicat de fibre, nucile de Brazilia manifestă o acțiune benefică asupra tranzitului intestinal. Seleniul promovează sintetizarea celulelor responsabile de apărarea imună a organismului. Acizii grași nesaturați din nucile de Brazilia reduc semnificativ nivelul zahărului din sânge, protejând astfel corpul de ateroscleroza precoce și diabetul zaharat.

12. Nucile pecan

Sunt un depozit de energie, datorită conținutului ridicat de calorii. Vitamina E ajută la protejarea organismului de influența negativă a radiației solare. Vitaminele din grupul B, conținute în cantități mari în nucile pecan, îmbunătățesc sănătatea unghiilor, a pielii și părului. Nucile pecan au, de asemenea, un efect benefic asupra sistemului reproducător.

13. Semințele de chia

Semințe de chia conțin cantități mari de acizi grași Omega-6 și Omega-3, benefici pentru buna funcționare a inimii și a vaselor de sange și prevenirea creșterii nivelului de colesterol în sânge. Semințele sunt utile pentru sănătatea femeilor, în special în timpul menopauzei.

Așadar, după cum ai observat fiecare dintre aceste alimente sunt benefice în dietă. Nu uita, de asemenea, că cele mai multe nuci și semințe au un conținut caloric ridicat, de aceea este important să respecți porția zilnică în dietă, care este bine să nu depășească cantitatea de 30 de grame pe zi.

alte Articole interesante