5 alimente de iarnă bogate în vitamina C

Vitamina C este un puternic antioxidant – unul dintre cei mai valoroşi nutrienţi în combaterea stresului oxidativ, principala cauză a îmbătrânirii fiziologice. Această vitamină este necesară pentru sănătatea vaselor de sânge, oaselor, dinţilor, pielii, mucoaselor.

separator

vitamine-c-salute-dieta

În prezenţa vitaminei C, sporeşte absorbţia fierului din alimente la nivelul tubului digestiv. Vitamina C întăreşte apărarea imunitară, grăbeşte procesul de cicatrizare a pielii, reduce riscul de cataractă, scade colesterolul sanguin, protejează contra substanţelor cancerigene, creşte randamentul fizic. Mai nou, vitamina C ajută în procesul de slăbire. Cercetătorii au observat că persoanele care aportă suficientă vitamina C în organism ard mai uşor caloriile.

Alimentele crude în alimentaţie aportă vitamina C 

Carenţa vitaminei C apare mai ales la persoanele care consumă puţine sau deloc alimente crude, precum fructe şi legume proaspete, întrucât vitamina C este ușor oxidabilă și foarte sensibilă la căldură, iar prepararea termică a alimentelor neutralizează vitamina C în cea mai mare parte.

Iată 5 alimente bogate în vitamina C, specifice sezonului rece: 

1. Varza
Varza conţine 37mg de vitamina C per 100g de produs. Pe lângă vitamina C, aduce în organism vitamina K, B6, acid folic şi mangan. Aşadar, bucură-te mai des de o salată proaspătă de varză pe timpul iernii.

2. Mărul
Deşi nu este foarte încărcat în vitamine, mărul asigură organismul cu vitamina C şi antioxidanţi. Un măr de mărime medie are 8,5 mg de vitamina C şi compuşi antioxidanţi benefici.

3. Portocala
Cantitatea de vitamina C în portocală este 53mg/100g produs. Un fruct de 130g conţine aproape cantitatea zilnică recomandată de vitamina C pentru un adult.

4. Cartoful
Cartoful aportă 20mg de vitamina C/100g produs. Chiar dacă vitamina C este termic instabilă, cartofii copţi şi cei fierţi în coajă o păstrează mai bine.

5. Prazul
Cele 12mg de vitamina C conţinute în 100mg de praz îţi sunt binevenite pe timpul iernii, cu alte 8 mg de vitamina C din rădăcina de ţelină, combinate într-o salată proaspătă.

alte Articole interesante