Află ce diferențe există între diferite tipuri de iaurturi: chefir, sana, iaurt grecesc

Iaurtul conține bacterii probiotice benefice pentru organism, fiind unul dintre cele mai populare produse lactate fermentate din lume. Iaurtul poate fi consumat la micul dejun, poate fi folosit în rețete sau poate fi servit la gustări. Există mai multe tipuri de iaurturi, dar știai ce diferențe există între ele?

separator

Chefir

Chefirul își are rădăcinile în Europa de Est. Chefirul este o băutură fermentată din familia iaurtului, despre care se știe este bogată în conținutul de proteine, calciu, minerale și vitamina D. Deoarece chefirul are un proces lung de fermentare, asta înseamnă el conține mai multe probiotice, care ajută la susținerea unui sistem digestiv sănătos. Chefirul poate fi făcut din orice tip de lapte (capra, vacă, oaie) și este amestecat cu „culturi” vii de bacterii. Aceste culturi conțin o varietate de bacterii care sunt benefice pentru intestin.

Chișleag

Chișleagul, laptele prins sau laptele acru, se obține prin fermentarea pe cale naturală a laptelui nefiert (sau fiert, prin adăugare de lapte acru), care rămâne în vas după luarea smântânii formate la suprafață.

Iaurt grecesc

Preferat de multă lume și cu o cantitate dublă de proteine, iaurtul grecesc continuă câștige la capitolul „popularitate”. Spre deosebire de iaurtul tradițional, cel grecesc este strecurat pentru a se îndepărta lichidul și zerul și, astfel, are o consistentă mai groasă. Cele mai multe tipuri de iaurt grecesc conțin mai puțin zahăr și mai puțini carbohidrați. Iaurtul grecesc simplu este gustos și are un gust inconfundabil, așa este un ingredient ideal în gastronomie, mai ales poți îl folosești în diferite sosuri și dresinguri, fiind foarte gros și cremos. Ce ar trebui cauți pe eticheta atunci când cumperi acest tip de iaurt? aibă două ingrediente principale: lapte și culturi active de bacterii.

Sana

Sana este un iaurt de băut, fiind o sursă bogată de proteine și o sursă excelență de probiotice. La fel „vărul” ei, laptele bătut, Sana ajută la menținerea unei digestii sănătoase, însă are un conținut mare de grăsimi comparativ cu alte produse lactate lichide tradiționale, unele ajungând și la 3,6% grăsime. Deși este mai grasă decât alte tipuri de iaurt, delicioasă Sana are aceeași metodă de fermentare, spun specialiștii.

Iaurt de capră

Un studiu din 2016 a arătat 93% dintre copiii mici, cu vârsta de peste un an, alergici la laptele de vacă au putut bea lapte de capră fără aibă nicio reacție alergică. Iaurtul de capră are o textură mai bogată, mai cremoasa și mai catifelată decât cel de vacă, însă gustul lui, similar cu cel al brânzei de capră, s-ar putea nu fie pe placul tuturor.

Iaurt de oaie

Iaurtul din lapte de oaie este opțiunea pe care o poți alege dacă ești în căutarea unui gust și a unei texturi similare cu cele ale iaurtului de vacă. Iaurtul de oaie este o sursă excelență în ce privește complexul de vitamine B, calciu și riboflavină (vitamina B2). Iaurtul de oaie este ideal pentru gătit, deoarece nu creează probleme, la fel alte iaurturi, atunci când gătești la temperaturi mari. Însă nu uita: conținutul de grăsime al iaurtului de oaie este mai mare decât cel al iaurtului de vacă.

sursa

alte Articole interesante