Află secretele alimentației sănătoase la chinezi și japonezi

Atât chinezii, cât și japonezii, își arată foarte greu vârstă reală și par adesea mult mai tineri decât sunt în realitate. Acest lucru se datorează, în mare parte, alimentației sănătoase, dar și stilului de viață activ. Descoperă și tu secretele pe care aceste popoare le dețin și folosește-le pentru a avea o viață lungă și sănătoasă.

separator

Mănâncă la ore fixe, așa cum fac chinezii – programul de masă al chinezilor este sfânt, iar acest lucru este benefic pentru organism, care are nevoie de mese regulate. Stomacul are nevoie de 4 ore să digere alimentele de proveniență vegetală și de 6 ore să digere carnea așa că ideal ar fi să îți faci programul de masă în funcție de timpul necesar digestiei.

Mănâncă în liniște, așa cum fac chinezii – chinezii respectă încă ritualul mesei și își oferă timp pentru a mestecă bine. Salivă are o mulțime de enzime care contribuie la procesul de digestie așa că este important să mesteci bine mâncarea, pentru a preveni indigestiile, balonarea, aciditatea crescută la stomac, dar și alte afecțiuni digestive.

Mănâncă fructe de sezon, așa cum fac chinezii – vitaminele și mineralele din fructele și legumele de sezon sunt necesare pentru bună funcționare a organismului. Chinezii consumă fructe și legume de sezon și preferă întotdeauna produsele de proveniență locală.

Înlocuiește spaghetele cu sobă, așa cum fac japonezii – japonezii mănâncă, în loc de paste din făină, niște spaghete din făină de hrișcă, care poartă denumirea de sobă. Aceste spaghete sunt ideale atât pentru persoanele care suferă de intoleranță la gluten, cât și pentru persoanele care vor să evite indicele glicemic crescut al produselor din făină de grâu. Un alt avantaj al spaghetelor sobă constă în faptul că sunt ușor de digerat și previn balonarea.

Bea ceai verde, așa cum fac japonezii – orice masă este încheiată cu o ceașcă de ceai verde în cultură japoneză. Proprietățile antioxidante ale ceaiului verde fac din acesta un aliat de preț al sănătății. Specialiștii susțîn și că ceaiul verde accelerează procesul de digestie așa că îl poți consumă după o masă copioasă. Pentru a-i face gustul mai plăcut, adaugă un strop de zeamă de lămâie și poate chiar și puțînă miere naturală.

Mănâncă porții mici, așa cum fac japonezii – japonezii servesc întotdeauna mâncarea în boluri extrem de mici. Întotdeauna aceștia mănâncă exact cât trebuie, nici măcar un bob de orez în plus. Reducerea portiilor are o mulțime de beneficii pentru ține, începând de la scăderea în greutate și până la prevenirea unor probleme digestive sau chiar cardiace. Pentru a-ți fi mai ușor să micșorezi porțiile de mâncare, schimbă-ți farfuriile și bolurile din care mănânci cu unele mai mici.

Mănâncă mai mult pește, așa cum fac japonezii – în Japonia rareori se mănâncă carne roșie, însă peștele este vedetă. Sub formă de sushi ori în alte preparate, peștele este consumat cu regularitate de japonezi.

sursa

alte Articole interesante