11 alimente sănătoase care dăunează organismului dacă sunt consumate la oră nepotrivită

Alimentele sunt de natură şi compoziţie nutritivă variată, iar din acest motiv şi procesul lor de digerare în tractul digestiv se efectuează în mod diferit. În timp ce unele alimente, cum ar fi fructele sau legumele, sunt digerate într-un timp mai scurt, altele, cu un conţinut mai bogat în proteine, se digeră mai lent.

separator

3096027Uneori după mâncare poţi simţi disconfort, flatulență, colici, iar după o perioadă apar și kilogramele în plus. Un motiv ar putea constitui faptul că anumite alimente nu au fost consumate la ora potrivită. În ce parte a zilei este binevenit să consumi un aliment sau altul?

1. Brânza de vacij33

Ora potrivită – la amiază

  • îmbunătăţeşte digestia
  • ameliorează funcțiile tractului intestinal

Ora nepotrivită – seara

  • nu se recomandă consumarea acestui produs in caz de tuse, întrucât creşte gradul de  vâscozitate a sputei

3-orez-brun2. Orezul

Ora potrivită – la amiază

  • pe timp de zi metabolismul este mult mai activ, iar acest lucru permite arderea caloriilor consumate

Ora nepotrivită – seara

  • contribuie la creșterea greutății

3. Merele5-lucruri-pe-care-nu-stiai-ca-le-poti-face-cu-un-mar_size1

Ora potrivită – dimineața

  • datorită conținutului de fibre şi pectină, merele contribuie la o bună funcționare a tractului intestinal și previn constipațiile
  • hidratează şi energizează corpul

Ora nepotrivită – seara și înainte de culcare

  • aciditatea fructelor dăunează smalţului dentar în poziţie culcată
  • pectina va suprasolicita sistemul digestiv pe timp de noapte

j364. Dulciurile

Ora potrivită – în prima jumătate a zilei

  • în decursul zilei caloriile vor fi folosite pentru necesităţile energetice ale organismului

Ora nepotrivită – seara

  • zahărul condiționează acumularea kilogramelor în plus
  • zahărul poate duce la tulburări de somn

5. Bananele8

Ora potrivită – la amiază

  • datorită conținutului bogat de fibre, bananele ajută la o bună digestie
  • bananele sunt antiacizi naturali, reduc aciditatea gastrică

Ora nepotrivită – seara târziu

  • carbohidraţii pot predispune  la îngrăşare

meat_garlic_spices_parsley_leaves_plates_utensils_white_background_78086_3840x24006. Carnea

Ora potrivită – la amiază

  • carnea este un produs care se digeră lent
  • datorită conținutului ridicat de proteine, carnea contribuie la creșterea forţei fizice

Ora nepotrivită – seara

  • în cantitate mare pe noapte, produse bogate în proteine pot îngreuna sistemului digestiv și provoca dereglări de somn

7. LeguminoaseleLeguminoase-care-conțin-proteine-din-belșug-e1428300868258-680x365_c

Ora potrivită – seara

  • bogate în fibre dietetice, bobul, fasolea și lintea îmbunătăţesc digestia, scad nivelul de colesterol în sânge
  • cercetările au demonstrat că acestea contribuie la un somn bun

Ora nepotrivită – dimineața

  • dacă leguminoasele, bogate în fibre, sunt consumate dimineața sau ziua, există riscul ca dezechilibrării apetitului şi consumului de calorii în plus

j3998. Nucile

Ora potrivită – în a doua parte a zilei, seara

  • conțin substanțe nutritive, inclusiv grăsimi Omega-3 și antioxidanți
  • s-a demonstrat că sunt benefice pentru creier

Ora nepotrivită – dimineața/la amiază/noaptea

  • în acest timp nucile vor aduce cele mai puține beneficii organismului

9. Smochine și caiseresize-img.php

Ora potrivită – dimineața devreme

  • accelerează metabolismul
  • stimulează funcţiile sistemului digestiv

Ora nepotrivită – seara

  • pot provoca indigestie și flatulență

cascaval_1325590010. Cașcavalul

Ora potrivită – dimineața devreme

  • este un foarte bun substituent al cărnii
  • în cantități moderate previne acumularea de kilograme în plus și balonările

Ora nepotrivită – seara

  • greu de digerat, cașcavalul poate duce la indigestie și la acumularea de kilograme în plus

11. LapteleLaptele-un-produs-de-lux-in-Romania

Ora potrivită – pe noapte

  • laptele cald calmează organismul și îmbunătățește somnul

Ora nepotrivită – dimineața

  • laptele este greu digerat, dacă urmează un regim fizic activ în prima jumătate a zilei, poate schimba programul meselor.

sursa

alte Articole interesante