Când ceaiul verde „fură” fierul din organism

Ceaiul verde, dar şi cel negru, pe lângă numeroasele beneficii pentru sănătate, au şi proprietatea de a scădea absorbţia intestinală a fierului din alimente, în special a celui non-hemic conţinut în fructe, legume, boboase, dar şi a celui hemic din ouă sau carne. Pentru a minimaliza acest efect trebuie să ştii cum să serveşti ceaiul verde sau negru.

separator
3-motive-pentru-care-sa-bei-ceai-verde-in-aceasta-iarna_size1

Taninurile, compuşi conţinuţi în frunzele de ceai, se combină cu fierul non-hemic şi îi reduc în acest mod rata de absorbţie intestinală din alimente. Servind ceaiul verde sau negru concomitent cu alimentele bogate în fier poţi scădea până la 50% absorbţia intestinală a fierului din alimentele respective.

Vitamina C, dimpotrivă, creşte în mod evident rata de absorbţie intestinală a fierului.

Pentru a beneficia de proprietăţile antioxidante ale ceaiului verde şi negru, dar şi pentru a minimaliza efectul lor asupra ratei de absorbţie intestinală a fierului, este indicat să bei ceaiul separat între mese, beneficiind cel mai bine de acţiunea compuşilor antioxidanţi ai ceaiului.

O femeie la vârsta preclimacterică, sau care are deficienţă de fier ori, în general, o persoană predispusă la anemie ce consumă mai multe ceşti de ceai zilnic, ar trebui să aştepte cel puţin o oră dupa luarea mesei înainte de a bea ceaiul negru sau verde.

Acest aspect, legat de capacitatea ceaiului de a reduce absorbţia intestinală a fierului, este, de altfel, foarte important când vine vorba de alimentaţia bebeluşilor. Mămicile ar trebui să ştie că ceaiul negru sau verde, din cauza scăderii absorbţiei intestinale a fierului, nu este recomandat copiilor de vârstă mică! În plus, experţii subliniază tot mai mult că ceaiul verde şi cel negru nu este recomandat nici copiilor de vârstă şcolară întrucât acesta conţine cofeină ce acţionează într-un mod nedorit asupra sistemului nervos al copilului.

Ceaiul verde şi cel negru are proprietăţi benefice cu acţiune antioxidantă şi este potrivit în alimentaţie pentru cei adulţi.

O altă modalitate, de a nu tulbura procesul de asimilare a fierului, este servirea ceaiului cu suc sau felie de lămâie ori ceaiul amestecat cu lapte.

alte Articole interesante