Ce să mănânci ca să opreşti căderea părului

Este foarte posibil ca în această perioadă a anului să observăm că ne cad mai multe fire de păr. Specialiştii ne spun că este vorba despre un ciclu normal de reînnoire a părului, care durează câteva săptămâni. La acestea se adaugă şi imunitatea mai scăzută care vine „la pachet” cu sezonul rece, dar şi factori care nu ţin de anotimp, cum sunt stresul şi alimentaţia dezechilibrată. Află din articolul nostru ce alimente sunt indispensabile pentru a avea un păr sănătos.

separator

221791

Nicio zi fără proteine

În jur de 90% din structura firului de păr este formată de cheratină, iar sinteza acestei substanţe se face cu ajutorul proteinelor, al zincului şi al sulfului. Un aport insuficient de proteine în alimentaţie se poate manifesta printr-un păr casant, uscat şi lipsit de strălucire. De asemenea, nivelul scăzut al proteinelor poate avea ca urmare căderea părului. Printre sursele de proteine se numără carnea, peştele, produsele lactate, ouăle, nucile, fasolea şi lintea. Zincul poate fi obţinut din carne, peşte, gălbenuş, seminţe de dovleac, iar laptele, fasolea, broccoli şi conopida ne pot furniza necesarul de sulf. Zincul stimulează creşterea podoabei capilare.

semnale_9d6676662b

Îţi cade părul? Ai putea avea lipsă de fier

Una dintre cele mai importante substanţe nutritive de care părul are nevoie este fierul, mineral care transportă oxigenul la celule. În cadrul unei alimentaţii sărace în fier, se produce mai puţină hemoglobină, iar ţesuturile primesc mai puţin oxigen, fiind afectată şi podoaba capilară. De altfel, un simptom principal al carenţei de fier este căderea părului.

Sursa

alte Articole interesante