Ce să mănânci în funcție de câte ore dormi?

Somnul este unul dintre principalii aliați ai siluetei tale, însă dacă nu îi acorzi atenția cuvenită, poți avea parte de un revers al medaliei. Tocmai de aceea, Dr. Oz îți recomandă câteva alimente pe care trebuie să le mănânci în funcție de câte ori dormi în fiecare noapte. Trebuie să știi că, cu cât dormi mai puțin, cu atât ai nevoie mai mult de alimente care se digeră mai ușor și alimente bogate în apă.

separator
Ce mănânci în funcție de câte ore dormiEste bine să știi că în timpul somnului, organismul tău secretă doi hormoni ai apetitului. Este vorba despre leptina, un hormon care ține apetitul în frâu, și grelina, un hormon care are efectul opus, adică îți dă senzația de foame. Dacă ai un somn liniștit, de 8 ore pe noapte, leptina va contracara efectele grelinei, iar dimineața nu te vei trezi cu o pofta încredibilă de mâncare. În schimb, dacă dormi puțin și pe deasupra ai și un somn agitat, organismul va produce o cantitate mai mare de grelina, care te va obliga să mănânci mai mult și mai nesănătos.

Totuși dacă se întâmplă să dormi mai puține ore, află ce trebuie să mănânci mai întâi.

Peste 9 ore de somn: ouă și curcan

Dacă obișnuiești să dormi în mod constant peste 9 ore în timpul nopții, cu siguranță ești invidiată de prietenele tale. Deși aparent este bine să dormi mult, deoarece organismul are timp să se refacă, Dr. Oz susține că există și o latură negativă. Mai exact, somnul de peste 9 ore în mod constant poate fi un simptom al hipotiroidismului. Oboseala și stările de somnolență din timpul zilei sunt alte simptome ale acestei afecțiuni.

Dr Oz te sfătuiește să mănânci mai des ciocolată neagră, dar și proteine, precum și ouă, carne de curcan și scoici.

7-8 ore de somn: alimente din toate grupele

Perioada ideală de somn este de 7-8 ore pe noapte. Dr Oz susține că persoanele care au un program sănătos de somn au și cea mai sănătoasă alimentație, care include produse din toate categoriile, de la carbohidrați și grăsimi sănătoase, la proteine și fibre. În general, dacă dormi 7-8 ore pe noapte, este bine să eviți alimentele nesănătoase și să te hidratezi corespunzător.

5-6 ore de somn: alimente bogate în vitamina C

Un somn de 5-6 ore pe noapte poate fi suficient pentru tine, dacă ești activă, însă sunt și persoane care se trezesc obosite după acest interval de somn. Dr Oz susține că ar trebui să ai o alimentație bogată în vitamina C, pentru a-ți ajuta organismul să functioneze optim chiar și cu 5-6 ore de somn pe noapte. Ține cont de faptul că persoanele care dorm puțin sunt predispuse să facă atac de cord și accident cerebral vascular.

De asemenea, este recomandat să consumi mai des ciuperci, deoarece conțin o cantitate generoasă de seleniu, un mineral esențial pentru buna funcționare a organismului.

Maximum 4 ore de somn: alimente bogate în antioxidanți

Dr Oz te avertizează că este anormal să ai în mod constant un somn de 4 ore pe noapte sau chiar mai puțin. Obezitatea și diabetul sunt doar două afecțiuni la care ești predispusă în cazul în care ai un somn scurt în fiecare noapte.

Tocmai de aceea, Dr Oz te sfătuiește să consumi mai multe alimente bogate în antioxidanți, în special licopen, și să bei mai multă apă. Roșiile au un conținut ridicat de licopen, motiv pentru care este recomandat să le consumi constant sub toate formele: supă de roșii, sos de roșii, suc de roșii, roșii proaspete.

Sursa

alte Articole interesante