Cum se consumă corect fructele. Șase reguli ușor de respectat

Fructele de toate culorile aduc numeroase beneficii organismului, grație mineralelor, substanțelor antioxidante și vitaminelor pe care le conțin. Este necesar să incluzi zilnic în meniu 5-9 porții de fructe și legume. Dacă ai dereglări de digestie cu fructele, trebuie să știi că problema nu e de la fructe, ci de la felul în care combini alimentele.

separator

Dacă respecți regulile de consumare a fructelor, poți evita îngreunarea digestiei, crampele, formarea gazelor intestinale în exces și alte semne de disconfort.

Iată șase reguli folositoare privind consumul de fructe:

Regula 1: Consumă-le cu o jumătate de oră înainte de masă sau între mese, pe stomacul gol

Pentru că fructele se digeră repede, este recomandat să le consumi cu o jumătate de ora înainte de mesele principale sau între mese, pe stomacul gol.

Regula 2: Un fruct după masă nu balonează, însă doua, da

Un măr după masă nu o să îți îngreuneze digestia, însă doua-trei s-ar putea să îți creeze disconfort. Cel mai important lucru este să îți asculți organismul. Totuși, este bine să eviți consumul fructelor îndată după ce ai luat masa.

Regula 3: Fructele merg combinate cu iaurt, nuci, semințe, brânzeturi, miere, dar și cu salate verzi

De exemplu, strugurii și merele sunt delicioase consumate împreuna cu brânzeturile, iar portocalele și lămâile sunt excelente în salatele verzi.

Regula 4: Evită un consum prea mare de fructe înainte de culcare

Deoarece conțin multe zaharuri, consumate seara fructele îți pot aduce kilograme în plus. Prea multe fructe consumate seara îți dau energie și nu vei mai avea niciun chef să mergi la culcare. Dacă ai poftă de o gustare, consumă un fruct în combinație cu un iaurt sau câteva nuci.

Regula 5: Nu combina pepenele roșu cu alte alimente

Pepenele roșu combinat cu alte fructe sau alte alimente predispune la balonare, așadar cel mai bine este să îl consumi pe stomacul gol și să aștepți o jumătate de oră până la următoarea masă sau gustare.

Regula 6: Fierbe fructele dacă ai gastrită sau ulcer

Dacă ai probleme cu stomacul, gastrită sau alte afecțiuni, consumă fructele fierte, pentru a evita creșterea acidității din stomac. Singurele fructe care nu cresc aciditatea și pot fi consumate ca atare sunt bananele.

sursa

alte Articole interesante