Elimină calciul din organism și favorizează apariția osteoporozei. O consumi în fiecare zi fără să știi la ce riscuri te expui!

Acest obicei zilnic te poate îmbolnăvi, favorizează osteoporoza, litiaza renală, destabilizează producția de insulină, afectează vezica urinară și stomacul. Trece cu ușurință bariera placentară și influențează sănătatea fătului, acționând asupra lui între 65-105 ore, susține Mihaela Iliescu, consultant în nutriție.

separator

cafea„Euforia” ceștii de cafea de la micul dejun trece destul de repede, se instalează o stare de apatie, confuzie, insuficiență intelectuală, care solicită a doua ceașcă de cafea …și apare dependența.

Prin acțiunea exercitată asupra ritmului circadian (orarul organelor), cafeaua influențează negativ digestia dar și puterea de concentrare din partea a doua a zilei. La a treia ceașcă de cafea, băută în aceeași zi, apar ușoare tremurături ale mâinilor, o stare de agitație, labilitate emoțională, teamă nemotivată și lipsa de concentrare.

Baută seara, crește capacitatea de analiză-sinteză și de efort, dar produce dereglarea somnului.

Cafeina poate declanșa hipertensiune arterială, induce adesea tahicardie sau/și tulburări de dinamică a inimii, poate determina tumori mamare, poate induce tulburări de dinamică sexuală ce merg până la impotență, sterilitate, prin alterarea calității spermatozoizilor.

Consumul cronic înainte de sarcină poate duce la sterilitate, iar în timpul sarcinii favorizează avorturile spontane, ca și malformațiile fătului.

Interferează cu asimilarea fierului, favorizând instalarea anemiei, provoacă, reacții negative la nivelul pancreasului și rinichilor, pot apărea tulburări gastrointestinale și ulcer.

Este un diuretic brutal pentru unele persoane, poate duce la instalarea unei demineralizări osoase manifestată prin fracturi ale oaselor lungi, la traume minime. Odată cu apă, cafeina antrenează excreția de vitamina B1, potasiu și zinc, producând grave dezechilibre minerale.

Pentru a menține o bună hidratare a organismului, în loc de cafea este recomandat ceaiul verde. Starea de bine durează un timp mai îndelungat, somnul este mai bun după ceai, comparativ cu starea inregistrată după consumul de cafea.

După ora 17.00 este bine să evitam consumul cafelei ca și pe cel al medicamentelor analgezice care conțin cafeină – apare riscul insomniilor sau/și al coșmarurilor.

Cafeaua decofeinizată poate fi responsabilă de creșterea valorii colesterolului din sânge, contrar parerii generale că ar fi inofensivă.

Renunțarea la consumul de cafea se poate face treptat, consumând în fiecare zi din ce în ce mai puțină, până ce se pierde dependența. O cantitate mai mare de 250 de mg cafeină pe zi este dăunătoare sănătății, mai ales pe termen lung.

Sursa: secretele.com

alte Articole interesante