Ți-e somn după ce mănânci? Unele alimente ar putea fi cauza

Dorința de a lua un pui de somn după masă este problemă frecvent întâlnită. Se pare că motivul pentru care acest lucru se întampla nu sunt doar oboseala, combinația nepotrivită de alimente, timpul lung între mese ori faptul că te înțelegi bine cu somnul. Anumite alimente, ori combinațiile dintre ele, au proprietatea de a induce o ușoară somnolență. Ar fi bine să le cunoaștem pentru a le potrivi perfect în funcție de orarul zilei!

separator

Bananele

Carbohidrații din banane sporesc efectul triptofanului, un aminoacid pe care organismul îl poate converti în serotonină, hormon de relaxare, asupra creierului. Kaliul și magneziul din acest fruct, de asemenea, contribuie la relaxarea mușchilor și apariția unei slăbiciuni ,,plăcute” în tot corpul.dest_2782013114123_banana1

Orezul alb

Orezul alb are un indice glicemic ridicat, de aceea poate induce somnolență la 2-3 ore după consum.orez-cremos-cu-parmezan-626x375

Produsele lactate

Combinația de triptofan și calciu, din lactate, ajută creierul să metabolizeze mai ușor acest aminoacid. Cel mai mare efect relaxant îl are brânză tare, deoarece conține mai mult calciu. Dacă vom asocia brânza cu carbohidrați din alimente făinoase, efectul va spori, pentru că, în prezența acestora, acțiunea triptofanului este mai energică.Captură

Ceaiul de mușețel

Mușețelul conține glicină, aminoacid cu un efect sedativ ușor, ce relaxează mușchii și sistemul nervos. Ceaiul de mușețel cauzează somnolență și reduce puterea de concentrare a creierului.ceai_musetel

Migdalele

Migdale conțin mult triptofan, care ajută organismul să producă melatonină, hormon natural al somnului. În plus, migdalele conțin magneziu, mineral care relaxează mușchii.bb

Nucile

Nucile conțin mai puțin triptofan decât migdalele, dar au mai multă melatonină. Studiile arată că consumul de nuci crește nivelul acestui hormon în sânge.646x404

Semințele de dovleac

Pe lângă triptofan, semințe de dovleac conțin mult zinc și magneziu. Aceste miroelemente pot relaxa mușchii și sistemul nervos și crește tentația pentru un pui de somn.seminte-de-dovleac

Cireșele

Fructele cresc nivelul de melatonină în corp, un pahar de suc de cireșe va spori senzația de somnolență.mm

Peștele gras

Acizii conținuți în somon, ton sau alte grăsimi de pește cresc producția de melatonină. Acești acizi reduc nivelul hormonilor de stres din sânge, relaxează sistemul nervos și cresc necesitatea de somn.Peste-gras

alte Articole interesante