Ce alimente trebuie evitate în timpul Postului

Deși s-ar părea că e simplu să renunți la carne, lactate și ouă, cei care aleg să postească trebuie să știe că alimentația în perioada Postului necesită o atenție deosebită. Iată de ce!

separator

În mod normal, în timpul Postului Pastelui ar trebui să slăbim, având în vedere că renunțăm la grăsimile din carne și lactate și că alimentația din această perioadă se bazează mai mult pe legume și pe fructe. Însa, de cele mai multe ori efectul poate fi invers, și observăm că la sfârșitul postului am luat în greutate.

Unde poți greși?

Acest lucru se întâmplă din cauza alimentelor pe care le consumi în această perioadă, sărace în proteine și, de cele mai multe ori, bogate în carbohidrați, care aportă în organism un număr mai mare de calorii.

Așadar, iata ce alimente trebuie evitate sau consumate cu moderație în timpul postului pentru a nu adăuga kilograme în plus:

– pâine, paste făinoase și produse de panificație – în schimb, optează pentru pastele și produsele de panificație din făină integrală, aceasta conține mai multe fibre care reglează nivelul de zahăr din sânge și care dau o senzație mai mare de sațietate;

– orez – la fel, optează pentru oregul integral, brun sau negru;

– cartofi – evită-i pe cei prăjiți și consumă-i în cantități moderate pe cei fierți sau copți;

– ulei – alege să consumi mai puțin ulei, dacă e presat la rece e și mai bine;

– mezeluri de post – exclude-le în general, aceste produse procesate din soia au foarte multe E-uri și chimicale, care nu doar că îngrașă, dar pot crea și probleme de sănătate, fiind sărace în nutrienți de calitate;

– dulciurile de post – acestea au tendința de a conține cantități mari de zahăr, dar și E-uri;

– fructele confiate – acestea sunt bogate în zahăr, optează în schimb pentru fructe uscate sau proaspete;

– băuturi carbogazoase – conțin cantități mari de zahăr, iar cele light sau sugar free au îndulcitori artificiali cu efecte secundare;

Bineînțeles, cantitatea este la fel de importantă ca și calitatea alimentelor pe care le consumăm. În general, carbohidrații sunt buni, oferă energie, dar consumati în cantități mari, por pune în pericol silueta și sănătatea.

Cel mai bine este ca în această perioadă să profitați de crudități, de legumele proaspete și verdețuri, și să faceți cât mai multă mișcare și sport!

Sursa

alte Articole interesante