Consumul de migdale crește colesterolul bun (HDL)

Potrivit unui nou studiu, consumul regulat de migdale ar putea ajută la creșterea nivelului colesterolului HDL, iar în același timp poate îmbunătăți modul în care colesterolul este eliminat din corp.

separator

În cadrul unui studiu recent, publicat în „Journal of Nutrition”, oamenii de știință au comparat nivelurile și funcția lipoproteinei de densitate mare (high-density lipoprotein sau colesterolul HDL) în cazul persoanelor care au mâncat câteva migdale în fiecare zi cu nivelurile și funcția lipoproteinei aceluiași grup de persoane, când acestea au mâncat o chiflă în loc de migdale.

Cercetătorii au descoperit că în timp ce participanții urmau dietă cu migdale, nivelul colesterolului HDL, cât și funcționalitatea acestei lipoproteine de densitate mare s-au îmbunătățit. Există multe cercetări ample care arată că o dietă care conține migdale scade lipoproteinele de densitate mică sau colesterolul LDL (low density lipoproteins), cel care reprezintă un factor de risc major în ceea ce privește bolile cardiovasculare. Însă până acum nu se știau atât de multe despre modul în care migdalele afectează colesterolul HDL, cel care este considerat colesterolul bun și care ajută la scăderea riscului de boli cardiovasculare.

Oamenii de știință au vrut să vadă dacă migdalele ar putea nu doar să crească nivelurile acestei lipoproteine (HDL), ci să îmbunătățească și funcția colesterolului HDL, care funcționează prin acumularea plăcilor de colesterol din țesuturi precum arterele și ajută la transportarea și eliminarea acestui colesterol din corp.

Colesterolul HDL este o lipoproteina foarte mică atunci când este eliberată în circulația sângelui. El este precum o pungă de gunoi care, treptat, devine tot mai mare și din ce în ce mai sferică, pe măsură ce adună colesterolul din celule și din țesuturi, înainte de a le depozita în ficat, acolo unde vor fi descompuse.

În cadrul studiului cu o alimentație controlată, 48 de bărbați și femei, cu colesterolul LDL mărit, au participat la două perioade de test, în care au ținut o anumită dietă timp de 6 săptămâni. În ambele perioade, dietele participanților erau identice, cu excepția unei gustări zilnice. În cadrul dietei cu migdale (că gustare), participanții au primit 43 de grame de migdale pe zi. În perioada de control, participanții au primit în locul migdalelor o brioșă cu banane.

Cercetătorii au descoperit că, în comparație cu dietă de control, dietă cu migdale a crescut colesterolul HDL (atunci când particulele erau la cea mai mare dimensiune și la cel mai matur stadiu dintre cele 5) cu 19%. În plus, dietă cu migdale a îmbunătățit funcția colesterolului HDL cu până la 6,4%, în rândul participanților cu o greutate normală.

sursa

alte Articole interesante