Cum să consumi nucile și seminţele, în dieta sănătoasă și echilibrată

Seminţele şi nuciferele sunt recunoscute drept alimente extraordinar de benefice pentru sănătate: reduc riscul de boli cardiovasculare, reduc colesterolul, reglează tranzitul intestinal, previn mărirea prostatei, în special seminţele de dovleac, promovează sănătatea pielii şi articulaţiilor, datorită conţinutului mare de acizi graşi omega 3.

separator

Cantitatea mare de grăsimi şi fibre face ca senzaţia de saţietate să fie mai mare decât în cazul altor „gustări”. Sunt bune aproape toate, dacă sunt consumate crude, fac exepţie arahidele, care conţin o toxină şi care ar trebui evitate.

Le poţi ţine acasă în cantităţi mici la îndemână, în punguliţe pentru drum. Cantităţile mari păstreaza-le în frigider.

Cele prăjite au câteva dezavantaje: multe enzime şi vitamine sunt distruse. Grăsimile sunt oxidate (creşte cantitatea de substanţe cancerigene). Adaosul de sare pune un stres inutil pe rinichi şi poate duce la retenţia de apă şi hipertensiune. Prin prăjire, carbohidraţii capătă un indice glicemic mai mare, crescând riscul de a fi depuşi sub formă de grăsime.

Pentru că sunt relativ bogate în calorii, este bine să se respecte porțiile zilnice de consum

Un pumn conţine 50-70g și este suficient pentru o gustare zilnică (sau împărțite pentru două gustări mai mici), dacă sunt mestecate bine. Este esenţial să fie mestecate bine. Pe de o parte procesul de digestie (chiar şi al grăsimilor) începe în gură sub acţiunea enzimelor din salivă.

Asta va face ca stresul asupra ficatului şi sistemului digestiv, în general, să fie mai mic. Pe de altă parte, mâncând lent, starea de saţietate va fi percepută de creier după ce ai mâncat mai puţine calorii, faţă de situaţia când mănânci repede, afirmă medicul nutriționist Cristian Mărgărit.

Mai ales la început, dacă ai urmat în trecut regimuri fără grăsimi, cantitatea trebuie să fie minimă, crescând uşor, în timp, după cum le tolerezi, scrie bzi.ro.

Când se pot mânca?

Având în vedere că sunt uşor de transportat, depozitat sunt excelente atunci când nu poţi avea parte de o masă normală: la serviciu, când eşti în trafic. Se conservă bine, chiar şi la temperatura camerei, cu condiţia să fie ţinute departe de umiditate şi lumină.

alte Articole interesante