Semințe sănătoase pe care poți să le introduci zilnic în alimentație

Semintele conțin multe minerale, vitamine, grăsimi bune, proteine și alte substanțe nutritive, de aceea este potrivit să le introduci zilnic în meniu, sub formă de gustări, la prepararea salatelor ori altor bucate. Semințele comestibile sunt ușor de adăugat în orice regim alimentar. Iată care sunt acestea!

separator

1. Semințele de in

Semințele de in sunt o sursă excelentă de fibre dietetice care ajută la scăderea colesterolului, de asemenea oferă sațietate și la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge. Semințele conțin mari cantități de acizi grași Omega-3, benefici pentru creier, vedere și piele. De asemenea, ele sunt bogate în lignani, o formp de estrogen asemănătoare plantelor, care ajută la prevenirea anumitor forme de cancer. Poți măcina semințele de in într-un mixer sau într-o râșniță de cafea. Le poți adăuga la shakes, smoothies, fulgi de ovaz, iaurt, cereale, prăjituri.

2. Semințele de dovleac

Semințele de dovleac sunt surse excelente de vitamina B, magneziu, fier, zinc si proeteine. Sunt bogate in aminoacizi și triptofan care ajută la eliminarea anxietății. De asemenea, semințele de dovleac au niveluri ridicate de acizi grași esențiali care ajută la menținerea sănătății vaselor de sânge și reduc colesterolul.

3. Semințele de floarea soarelui

Semințele de floarea-soarelui te pot ajuta să-ţi controlezi greutatea, dacă ştii cum să le consumi, întrucât au darul de a potoli eficient foamea şi de a oferi saţietate îndelungată. Ele conţin vitamine, minerale, fibre, dar şi proteine, uleiuri sănătoase, fiind foarte nutritive. De asemenea, sunt o sursă bogată de vitamina E, vitaminele grupului B, cupru, mangan, magneziu şi seleniu, o sursă bună de fier, calciu, zinc şi fibre (9g/100g). Poți consuma zilnic 1-2 linguri de semințe decojite la gustări pentru a potoli foamea și a preveni îngrășarea.

4. Semințele de susan

Seminţele de susan conțin cantități mari de cupru, mangan, magneziu, calciu, fosfor, fier, zinc, molibden şi seleniu. Îmbunătăţesc metabolismul osos şi ajută în procesul de creştere, protejează inima, ficatul şi colonul, ameliorează aspectul pielii și te ajutaă în slăbire.

5. Semințele de chia

Mai puțin întâlnite prin părțile noastre, semințele de chia sunt cunoscute grație cantităților mari de fibre și acizi grași Omega 3 pe care îi conțin. Acestea ajută la scăderea glicemiei, reduc apetitul și previn îngrășarea. Ele sunt consumate în smoothi-uri, se folosesc în salate sau în prăjituri.

alte Articole interesante