Sucul de sfeclă roșie sporește efectele exercițiilor fizice

Sportul și mișcare sunt de neconceput fără o alimentație sănătoasă. Dacă urmărești să reduci din surplusul de kilograme și să-ți tonifiezi grupurile de mușchi, pe lângă exercițiile fizice ai nevoie de o dietă echilibrată și corectă. Mai mult, unele alimente te pot ajuta să arzi mai multe calorii în timp ce faci sport, iar unul dintre acestea este sucul de sfeclă roșie.

separator

Potrivit cercetătorilor, sucul de sfeclă roșie poate amplifica chiar și performanța atleților de elită. Dar chiar pentru cei care nu plănuiesc să participe la Turul Franței, cercetătorii sugerează că sucul de sfeclă roșie ar putea de asemenea să ajute bătrânii sau pe cei cu afecțiuni ale inimii sau plămânilor pentru că ei să se bucure de vieți active și îndelungate.

În 2009, cercetătorii de la Universitatea din Exeter au descoperit că sucul de sfeclă roșie da posibilitate oamenilor să facă exerciții fizice cu 16% mai mult timp.

Sucul de sfeclă roșie dilată vasele sanguine, reduce presiunea sanguină și permite un flux mai intens al sângelui, dar în același timp reduce cantitatea de oxigen necesară mușchilor pe durata activității acestora. Studiul a concluzionat că nivelurile inaltel ale nitratului din sucul de sfeclă roșie sunt responsabile de aceste efecte. Nitratul din sucul de sfeclă roșie este convertit de bacteriile de pe limba în nitrit care în cele din urmă intră în fluxul sanguin și coboară presiunea sanguină.

Consumul de vegetale bogate în nitrat precum sfeclă roșie, spanacul, laptucile (salată) și alte vegetale cu frunze verzi ar putea contribui la un sistem cardiovascular sănătos.

Sfecla este o bună sursă de fibre, potasiu, mangan, și acid folic dar conține de asemenea și cantități importante de vitamina C, zinc, cupru și fier. Însă, ce pare să atragă tot mai mult atenția multor specalisti în ultima vreme, este conținutul ridicat al antioxidanților polifenoli și betalaine. Este demonstrat clinic că mai ales sucul de sfeclă roșie are efecte uimitoare asupra curățării sângelui și detoxifierii ficatului.

Conform Jurnalului American de Nutriție Clinică, polifenolii, ajută substanțial la prevenirea cancerului, a osteoporozei și a bolilor neurodegenerative. Betalaina primește de asemenea o mai mare atenție în ultima vreme în cadrul comunităților științifice. Astfel în anul 2001 s-a descoperit că această este o clasa de antioxidanți găsită în principal în sfeclă roșie. Astfel, s-a demonstrat clinic că, o doză relativ mică de betalaina (300 ml suc de sfeclă), poate inversă efectele radicalilor liberi și a stresului oxidativ asupra corpului uman.

Bogată în fibre, sfecla roșie ajută la curățarea organismului și previne constipația. Ajută de asemenea la asimilarea altor alimente datorită conținutului ridicat de rubidiu care stimulează sucurile gastrice.

Acidul folic îi conferă sfeclei proprietăți de întinerire a organismului. Acidul folic ajută la crearea de noi celule iar împreună cu fierul la crearea de celule roșii. Ajută de asemnea la producerea aminoacidului metionina care este important în menținerea sănătății părului, unghiilor și a pielii. Ajută de asemenea la producerea hormonului dopamină care previne starea de tristețe și simptomele de depresie. Nu uitați că acidul folic este sensibil la căldură, deci pentru a beneficia de efectele sale, alimentele trebuie consumate crude, neprocesate.

Cum puteți obține beneficiile sucului de sfeclă roșie în cazul exercițiilor fizice pe care le faceți sau doar pentru activitățile zilnice? Puteți cumpără chiar voi sfeclă roșie și să faceți suc din ea.

sursa

alte Articole interesante