Trei motive pentru care micul dejun este cea mai importantă masă a zilei

Un mic dejun echilibrat este o sursă importantă de energie, nu numai necesară pentru a începe ziua cu succes, dar și cu numeroase beneficii pentru sănatate. Iată cateva motive pentru care micul dejun este cea mai importantă masă a zilei!

separator
  • stimulează și accelerează metabolismului – metabolismul ajută la arderea de calorii și grăsimi din organism și este activat de mesele regulate și frecvente. De aceea, consumarea micului dejun la primele ore ale dimineții ajută la stimularea și accelerarea proceselor metabolismului. Ca sa profiti din plin de beneficiile acestuia, trebuie sa consumi micul dejun în cel mult o oră de când te-ai trezit.
  • crește aportul de nutrienți  și menține greutatea optimă – deoarece micul dejun stimulează metabolismul, în organismn vor fi reținuti mai mulți nutrienți, iar cantitățile de vitamine, fibre și minerale sunt mai ridicate
  • previne apariția senzației de foame – întrucât aportul de nutrienți este ridicat, un mic dejun copios îți oferă senzație de sațietate și previne astfel apariția senzației de foame pe parcursul zilei

Dacă nu știi ce să manânci dimineața, îți propun câteva idei de mic dejun rapid, consistent și sănătos pe care le poți prepara în mai puțin de 30 de minute:

  • pâine prăjită cu guacamole – pisează o jumătate de avocado și amestecă împreună cu puțină zeamă de lămâie, ulei de măsline și sare. Prăjește o felie de pâine si adaugă pasta de avocado pentru un mic dejun sănătos. Poți încerca și combinații cu mango, roșii, ton sau humus.
mic dejun sanatos 1
  • brioșe de ou cu brânză și spanac – ai nevoie de o mâna de spanac fiert și tocat mărunt. Separat bați 2 ouă cu iaurt și ulei, adaugi făină, sare și praf de copt, la final, spanacul și câteva bucăți de brânză. Torni amestecul în formele pentru brioșe și dai la cuptor pentru aproximativ 25 de minute.
  • sandviș cu ou și mozarella – ai nevoie de o chiflă din grâu integral, peste care adaugi câteva felii de mozarella, roșii și un ou fiert.
  • ou fiert cu pâine prăjită – cea mai simplă rețetă este o felie de pâine prăjita alături de un ou ochi sau fiert. Poâi diversifica folosind puțină brânză de capră și roșii.
  • omletă – aceasta este o rețetă simplă ți rapidă pentru un mic dejun sănătos și poate fi preparată în diverse moduri. Poți alege o rețetă clasică de mic dejun cu omletă cu doar puțină sare sau poți adăuga mozarella sau branză de vacă, roșii, spanac sau chiar somon afumat.

mic dejun sanatos 2

Poftă bună!

Sursa

alte Articole interesante