Alimente sănătoase care îţi cresc pofta de mâncare

Senzația de foame poate apărea la scurt timp după masă deoarece corpul tău primește semnale că ar trebui să depoziteze nutrienții sub formă de grăsime, în loc să îi folosească pentru energie, potrivit redbookmag.com. Alimentele procesate, cele bogate în carbohidrați ori chiar și unele alimente sănătoase îți pot da peste cap nivelul de insulină, cauzând scăderea glicemiei și făcându-te să ai pofte nesănătoase.

separator
132754739-simplu-si-realizabil-cum-sa-mananci-ce-iti-place-si-sa-nu-te-ingrasi_size1

Pâine din cereale integrale
Nutriționiștii recomandă să înlocuiești pâinea albă cu cea din cereale integrale, însă nu te gândi că te va ajuta foarte tare. Şi pâinea din cereale integrale are un index glicemic foarte mare și îți ridică nivelul de zahăr din sânge la fel de mult ca un baton de ciocolată. În aceste condiții, ți se va face foame la câteva ore după ce ai mâncat. Încearcă să consumi cât mai puțină pâine, dacă vrei să îți ții în frâu poftele nesănătoase.

Cerealele consumate goale
Oricât ar fi de sănătoase, cerealele nu îți potolesc foamea când le consumi goale, deoarece au o cantitate mica de apă. Studiile au arătat că, atunci când apa încorporează alimentele, îți dau mai repede senzația de sațietate. Organismul tău va lua vitaminele, mineralele și fibrele din aceste produse, însă nu se va simți plin. O idee mai bună este să consumi alimente cu un conținut ridicat de apă, precum fulgi de ovăz și lapte de migdale.

Fructele
Sucul natural din fructe are o valoare nutrițională foarte mare, însă nu îți va potoli foamea. Conținutul ridicat de glucoză și fructoză face să îți scadă glicemia și să ți se facă foame într-un timp foarte scurt de la ultima masă. În loc de smoothie la micul dejun, alege să mănânci o omletă cu ulei de măsline și jumătate de avocado cu un strop de sare. O astfel de masă este bogată în grăsimi sănătoase și proteine și îți va da senzația de sațietate mai mult timp.

Smoothie-ul verde

Un smoothie verde, din fructe, frunze și lapte de migdale este plin de substanțe sănătoase pentru organism, dar nu te va sătura. Cercetările au arătat că organismul nostru nu înregistrează caloriile din mâncarea lichidă, așa că dacă, preferi să bei fructele și legumele, vei mânca mai mult în timpul zilei. Dacă vrei ca băutura ta preferată să fie mai sățioasă, adaugă semințe și nuci.

Salatele
Salatele sunt foarte sănătoase, însă nu îți vor potoli foamea. Dacă vrei să nu ai pofte nesănătoase, amestecă legumele cu proteine precum somon, carne de pui sau de curcan, și grăsimi sănătoase, precum avocado, ulei de măsline sau brânză.

Sursa

alte Articole interesante

Alte Articole interesante