Ambalajele sunt la fel, dar gustul e diferit. 8 produse a căror calitate diferă în UE față de țările din Est

Având în vedere existența suspiciunilor privind calitatea unor produse comercializate pe piață Uniunii Europene, respectiv a existenței unor diferenţe între produse prezentate că fiind identice, comisarii din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor din România au desfășurat acțiuni de verificare în vederea comparării parametrilor declarați prin etichetare în cazul produselor comercializate în România (n.r. probabil și în Moldova) şi în celelalte state membre ale Uniunii Europene.

separator
Din cele 79 de produse verificate s-au constatat diferențe la un număr de 18 (22,78%) la care s-au constatat:

– diferențe privind compoziţia ( absenţa unor ingrediente, prezența altor ingrediente/aditivi)
– diferențe privind proporţiile anumitor ingrediente.
– diferenţe privind parametrii rezultaţi din declaraţia nutriţională

Dintre acestea pot fi exemplificate 8 produse care pot fi întâlnite atât în România, cât și pe piața Republicii Moldova:

1. Milka – Whole Hazelnuts. Produsul din România prezintă proporţia de alune de 17% în timp ce în Germania proporţia de alune este de 20% şi Franţa proporţia de alune este de 22%.

2. Cafea Lavazza măcinată – parametrii nu diferă, însă aroma și gustul este calificată de mulți consumatori ca fiind diferită în UE față de restul țărilor.

3. Danone – Activia Nature (producător SC Danone PDPA srl, București). În raport cu celelalte țări nominalizate în lista, se constată că procentul de Calciu exprimat în % din Valoare Nutriţională de Referinţă al produsului aflat pe piață națională este de 121 %, față de 168% în Finlanda şi 148% în Polonia. În conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr.432/2012 calciul contribuie la menţinerea sănătăţii sistemului osos, este necesar pentru menţinerea sănătăţii dinţilor şi contribuie la funcţionarea normală a sistemului muscular. Produsul aflat la vânzare pe piață din România are un conținut de proteine de 3,5% și 3,6% în Bulgaria, față de țări precum Malta 3,9%, Germania şi Finlanda 4,9%.

4. Kinder – Pinguin. Produsul din România şi Bulgaria prezintă conţinutul de lapte de 21% faţă de 24% în cazul produsului comercializat în Germania, Danemarca, Franţa Olanda şi Finlanda.
Produsul comercializat în România şi Bulgaria prezintă conţinutul de proteine de 5,3% faţă de acelaşi produs comercializat în Germania şi Finlanda care prezintă conţinutul de proteine de 7%.
Produsul comercializat în Germania şi Finlanda prezintă un conţinut de proteine mai mare cu 32% faţă de produsul comercializat în România şi Bulgaria, produs care și prin denumire este adresat copiilor.

5. Knorr Bază pentru mâncăruri Cub de pasăre. Produsul din România prezintă un conţinut de extract de carne de pasăre de 0,1% în timp ce acelaşi produs comercializat în Franţa Danemarca şi Cipru prezintă în compoziţie 1% carne de pasăre
Produsul din România conţine 2% grăsime de pasăre în timp de acelaşi produs comercializat în Danemarca şi Malta prezintă 3% grăsime de pasăre.

6. The Coca- Cola Company Fanta – Orange. Produsul de pe piață din România prezintă un conținut redus de suc din concentrat de portocale respectiv de 5%, față de Italia 12%, Franţa 10% şi Spania 8%.
România este singură țară din lista în care sucul de portocale din concentrat este nominalizat al patrulea în lista de ingrediente (în ordinea descrescătoare a ponderii acestora în produsul finit).

7. Nestle – Nestea Lemon. Produsul comercializat în România prezintă altă reţetă, în lista ingredientelor figurând 0,08% extract de ceai şi utilizează zahăr și fructoza, produsul din Spania prezentând 0,1% extract de ceai şi utilizează zahăr.

8. Nestle -Nescafe 3 în1 ( Original). Produsul din România prezintă proporţia de cafea instant de 14,5% faţă de 10% în Franţa, 9% în Olanda şi 7,9% în Germania şi Spania.

sursa

alte Articole interesante