Spanacul combate anemia şi „spală” organismul de toxine!

Te tot întrebi ce să mai mănânci, ca să fii în formă. Ce fructe şi legume să mai adaugi în lista ta de alimente sănătoase?!

separator

Virginia Ciobanu
Medic Fizioterapeut, Fitoterapeut, Naturopat, specialist Su-Djoc, Homeopat

Ei bine, îţi recomand cu încredere să te alinţi cu o salată sau  cu un suc din spanac.

Spanacul este o plantă bogată în fier şi calciu, iar 100 gr.  de spanac conţine 20 kcal.

Proprietăţile principale ale spanacului

  • nutritiv şi tonifiant;
  • întăritor al sistemului imunitar;
  • curăţă tubul digestiv;
  • combate scorbutul (datorat lipsei de vitamina C);
  • elimină surplusul de lichide din organism;
  • stimulează secreţiile gastrice, pancreatice şi biliare;
  • tonifică miocardul şi stimulează activitatea inimii;
  • stimulează creşterea la copii;
  • provoacă eliminarea viermilor intestinali;
  • previne infecţia gingiilor (pioreea).
smoothie-verde-spanac

 Spanacul te ajută în rezolvarea problemelor precum:

– bolile cardiovasculare, inclusiv la prevenirea atacului cerebral sau a infarctului;
– diabetul zaharat;
– hipertensiunea arterială;
– insuficienţa pancreatică;
– cancer de colon, de piele, de stomac, ovarian, de prostată sau de sân;
– degenerescenţa musculară;
– cataractă;
– anemie, rahitism;
– tuberculoza, cât şi reconvalescenţa acesteia.

Se recomandă să fie consumat proaspăt sau opărit. Spanacul fiert îşi pierde din proprietăţi, îşi schimbă culoarea într-o nuanţă aproape de galben şi este mai mult dăunător decât  benefic.

IMG_8706

Spanacul nu trebuie să lipsească din meniul femeilor însărcinate şi al micuţilor, datorită conţinutului mare de acid folic, a vitaminelor şi a fierului pe care îl conţine.

Pentru o absorbţie mai bună a mineralelor, spanacul se recomandă să fie combinat cu produse proteice, cum ar fi brânzeturile şi carnea.

slider pe site-Recovered

Cum poţi consuma spanacul?

  • Crud de preferinţă în salate şi în crudităţi;
  • Suc verde – combinaţie de spanac, tulpină de ţelina, castravete, pătrunjel, ghimbir şi lămâie;
  • Sucul de spanac îl poţi obţine din o parte suc de spanac şi 4 părţi suc de morcov. Consumi câte 600 ml pe zi cu 15 minute înainte de mesele principale.
  • Frunzele proaspete le poţi aplica pe răni sau le poţi zdrobi în diferite amestecuri, ca să obţii o mască de faţă pentru regenerarea pielii. Se ţin aproximativ 20 de minute, după care se spală cu apă călduţă.
  • Tinctură –  ca să obţii o tinctură de spanac, amesteci 200 ml suc de spanac cu 100 ml alcool alimentar de 70 grade. Vei lua 1 linguriţă de 3 ori pe zi. Poţi să-l foloseşti fără probleme în cure de lungă durată.
salata de spanac (1)

Contraindicaţii:

Datorită acidului uric pe care-l conţine, spanacul nu este recomandat persoanelor hiperuremice sau celor cu litiaza urică.
El mai conţine oxalaţi de potasiu şi de calciu şi nu este recomandat în inflamaţii gastrice şi intestinale, boli hepatice, precum şi în artrite, reumatism şi gută. Spanacul nu se recomanda în diaree.

alte Articole interesante