Cele mai bune alimente pentru sănătatea glandelor endocrine

Sistemul endocrin este format din glande care secretă hormoni, acesta include: hipofiza, hipotalamusul, epifiza, glanda tiroidă, paratiroidă, timusul, glandele suprarenale, pancreasul, ovarele și testiculele. Hormonii sunt compuși care reglează procesele de reproducere, arderea grăsimilor, metabolismul, somnul, tensiunea arterială, activitatea inimii.

separator

Dieta sănătoasă joacă un rol important în menținerea sănătății sistemului endocrin.

Alimente benefice pentru glanda tiroidă

Vitamina D are un rol important în producția hormonilor tiroidieni. Expunerea la soare ajută corpul să asimileze vitamina D în mod natural. Dintre alimente, cele mai bune surse de vitamina D sunt: uleiul de ficat de cod, ficatul de vită, de porc, ouăle, ciupercile, peștele gras, untul.

Seleniul este de asemenea esențial pentru sănătatea glandei tiroide, datorită faptului că el activează enzimele necesare pentru funcția normală a tiroidei și stimulează producția de hormoni tiroidieni.

Cele mai bune surse de seleniu natural sunt: nucile braziliene, organele de animale, carnea de pasăre, peștele, creveții.

Alimente pentru glandele suprarenale

Stresul stimulează suprarenalele să elibereze cortizol (hormonul stresului), pentru a regla nivelul de zahăr din sânge, presiunea arterială, metabolismul, răspunsul imun și acțiunile anti-inflamatorii.

Nivelul crescut de cortizol poate duce la oboseala suprarenală. Potrivit dieteticianului Dina Aronson, alimentele anti-inflamatoare sunt esențiale pentru susținerea glandei suprarenale. Acestea sunt: fructele, legumele, cerealele integrale, nucile, semințele, fasolea.

Alimente pentru hipotalamus

Hipotalamusul are un rol-cheie în metabolism și controlul greutății corporale. Un studiu publicat în anul 2013 în British Journal of Nutrition a arătat că dietele sărace în grăsimi saturate și bogate în acizi grași polinesaturați, precum și un raport 1:1 de Omega-3 și Omega-6 a îmbunătățit sănătatea și funcția hipotalamusului.

Alimentele cele mai bogate în Omega-3 și Omega-6 sunt:  uleiul de semințe de in, semințele de cânepă, semințele de dovleac, somonul sălbatic, carnea de vită crescută organic, ouăle, sardinele, tonul.

Alimente pentru glanda pineală (epifiza)

Vitaminele B5 și B6 ajută glanda pineală să producă și să secrete melatonina, un hormon care reglează ritmurile circadiene (mecanismul ceasului intern al corpului). Perturbarea ciclurilor de somn au efecte negative asupra întregului sistem endocrin și a stării generale de sănătate.

Cele mai bune surse alimentare de vitamina B5 și vitamina B6 sunt: avocado, fasolea, lintea, ciupercile,  cartofii dulci, carnea de curcan, cerealele integrale.

Sursa

alte Articole interesante