Îţi place să consumi mai mult acru sau dulce? Iată ce îţi comunică organismul

 Ce se întâmplă în corpul tău atunci când faci o combinaţie de dulce-acru, dulce-sărat sau oricare altă asociere a diferitelor feluri de senzaţii gustative? Ştiai că fiecare dintre gusturile alimentelor poate să stimuleze funcţia unui anumit organ şi să coordoneze cu depunerile de grăsime din organism?

separator

gust

Expertul rus Mihail Tombak, absolvent al Facultăţii de Biologie din cadrul Universităţii de Stat din Rusia şi fost conducător al Centrului de Ştiinţe Medicale din Moscova, cel care a scris o serie de cărţi având ca subiect îngrijirea sănătăţii şi tratamentele naturiste şi care a studiat cu asiduitate terapiile alternative tibetane, chinezeşti şi alte metode orientale, adesea experimentând pe propriul său corp şi devenind astfel una dintre autorităţile mondiale de seamă în domeniile sănătăţii şi longevităţii, a dezvăluit cum stau lucrurile cu referire la cele şase feluri de gust.

11 motive pentru care îţi este mereu foame

Atunci când mâncăm, ne gândim mai mult la plăcerea gustului şi mai puţin la felul în care acesta ne afectează organismul. In natură, există doar şase gusturi ale alimentelor, care ne pot oferi informaţii curioase despre energia continuţă în hrană. Prin felul în care combinăm gusturile, putem aduce organismului sănătate şi energie sau boală şi depuneri de grăsime. Iată care sunt cele şase gusturi şi cum influenţează acestea activitatea corpului:

Dulce

Gustul dulciu energizează organismul, dar stimulează creşterea în greutate. Persoanele al căror regim alimentar include multe produse dulci devin greoaie şi leneşe, pentru că stimulează producerea de mucus şi a grăsimii, reduce capacitatea organismului de a genera căldura. Gustul dulce caracterizează zahărul, mierea, laptele, frişca, produsele din grâu, fructele, legumele, leguminoasele, nucile, seminţele. Fructele citrice au un gust dulce-acru.

Acru

Are proprietăţi răcoritoare, ajută la reţinerea fluidelor în corp, stimulează apetitul, reglează procesul digestiv, îmbunătăţeşte capacitatea intelectuală. Excesul dereglează compoziţia sângelui, provoacă ulceraţii, iritaţii ale pielii şi arsuri la stomac. Prea mult acru în mâncare ne face să fim hiperactivi şi irascibili. Chefirul şi diversele brânzeturi sunt acre.

Pofta de dulce poate însemna de fapt necesitatea de apă

Sărat

Acest gust are calităţi purificatoare, înlătură depunerile şi mucusul în exces, stimulează apetitul, îmbunătăţeşte digestia, ajută la reţinerea fluidelor în organism. Gustul sărat produce “focul digestiv” în organism, stimulând acţiunea enzimelor. Odată ajunsa în sânge, sarea împreună cu sucurile gastrice din organism, dizolvă celulele bolnave, fără a le afecta pe cele sănătoase.

Pâna la vârsta de un an, organismul nostru conţine doar 1% celule batrane, la vârsta de zece ani – 7 % şi la vârsta de 50 de ani – 40% celule bătrâne. Pentru a îmbunătăţi acest procent, trebuie să mâncăm alimente sărate din surse naturale şi nu alimente preparate în care s-a adăugat sare. Grecii antici obişnuiau să suga cristale de sare după mese şi să scuipe saliva sărata.

Amar

Îmbunătăţeşte apetitul şi digestia, curăţă şi încălzeşte organismul, stimulează înlăturarea fluidelor, ajută la slăbit şi diluează sângele. Excesul de alimente cu gust amar duce la pierderea energiei, stimulează anxietatea şi frica. Seminţele prăjite, coaja de lămâie, castraveţii, dar şi alte legume, au gust amar.

Cum slăbeşti dacă îţi este afectată glanda tiroidă

Astringent

Are proprietăţi de uscare, ajută la vindecarea rănilor, îmbunătăţeşte aspectul pielii. Legumele cu frunze verzi, perele, varza, cartofii sunt produse alimentare cu gust astringent.

Iute

Normalizează funcţionarea tractului digestiv şi îmbunătăţeşte apetitul. Alimente ca usturoiul, ardeiul iute, ceapa, ridichea, napii şi condimentele au gust iute.

Persoanele sănătoase trebuie să mănânce alimente care includ toate cele şase gusturi, fără a face abuz de nici unul.

Fiecare tip de gust stimulează funcţia unui anumit organ. De exemplu, dulce – pancreasul; acru – ficatul; sărat- rinichii; amar – inima; astringent – intestinul gros; iute – plămânii.

Trucuri simple şi eficiente pentru a controla senzaţia de foame

Daca ştim cum să combinăm inteligent gusturile alimentelor la fiecare masă, putem influenţa procesele care au loc în organism.

Dacă ne este frig mereu, este bine să consumăm alimente cu gust amar şi acru. Aceasta combinaţie face ca organismul să se încălzească şi stimulează pierderea în greutate. Combinaţia de acru şi sărat produce încălzire, dar stimulează şi creşterea în greutate.

Combinaţia dulce-sărat sau combinaţia dulce-acru stimulează creşterea în greutate, se depune grăsime şi creşte masa musculară. Mesele ce combină gusturile amar şi astringent ne fac mai energici, ne cresc mobilitatea, îmbunătăţesc condiţia fizică şi sunt recomandate persoanelor cu circulaţie proastă a sângelui sau tensiune arterială scăzută.

Varietatea produselor alimentare face aproape imposibilă clasificarea în funcţie de gust, deşi putem înţelege la nivel intuitiv toate categoriile. Foarte important să reţinem este însă faptul că trebuie să ne asigurăm aceste gusturi din surse exclusiv naturale.

Sursa: Mikhail Tombak ,,Cum sa traim 150 de ani”

sursa

alte Articole interesante