Adrian Ursu, surprins împreună cu familia în mijlocul unui incendiu, în vacanță. Dezvăluirile artistului

Adrian Ursu se află împreună cu familia la odihnă, iar ieri au fost martorii unui incident care nu s-a lăsat fără panică. Din fericire, acum toți sunt bine, iar artistul a dezvăluit pe pagina sa de facebook momentele cumplite prin care au trecut toți cei aflați în stațiune.

separator

Artistul a publicat și un video:

,,Ieri am văzut ce înseamnă Panică, Frică Enormă în jur, ce înseamnă Foc Mare și Flăcări de zeci de metri înălțime! Pe video sunt secvențe mici de la începutul incendiului și după, pentru că nu era timp de filmat. Vă povestesc ce a fost!

Sunt cu Irina și fata noastră, Maria-Andreea în vacanță la mare! Stăteam aseară în hotel și ascultam muzică. Fumul de la “un grătar din restaurant” ( așa cum credeam noi ), a început să deranjeze. Făcând câțiva pași spre Recepție, am înțeles că lucrurile nu stau bine deloc! Muntele de la maxim 200 metri de noi, arde! O stâncă imensă cu multă vegetație emana atâta lumină și căldură, că îți era frică să-ti închipui ce se poate întîmpla în viitorul apropiat!

De aici a început panica firească a turiștilor din hotelul nostru, a administratorilor și a întregului staf. Toți alergau, chemau pompieri, scoteau automobilele ce se aflau ce mai aproape de stâncă, duceau cu ei zeci de stingătoare, dar în comparație cu flăcările enorme și vântul extrem de puternic ce bătea spre noi, toate erau nimic! 🙈

Turiștii alergau în toate părțile, care cu bagaje, care cu copii și cărucioarele lor… 😱😰. Eu am descoperit o stare nou pentru mine: am intrat într-un regim căruia încă nu i-am găsit nume și explicație:
Auzeam tot, vedeam perfect ce se petrece, dar nu lăsam să intre în mine frica și analizam. Înăuntru era liniște, doar creierul s-a activizat la cote maxime pentru a alege corect.

Am lăsat soția și fata noastră de 5 ani în siguranță ( siguranță relativă în realitatea de Force major în care eram ) Am alergat spre camera de hotel, care era în alt capăt de hotel unde focul părea a fi departe.
( Mai târziu am aflat că defapt focul se răspândea cu o viteză de 1,5km pe oră. Foarte repede! În 10 min – 250m, exact la hotel putea ajunge. )

Deși am întîlnit oameni care mi-au spus că au reușit să-și strângă bagajele, îmi era clar: iau doar actele și știu un drum direct spre mare, acolo unde scumpele mele deja mă așteptau. Fără mine, fetele au trecut prin alt val de panică și mai mare în jur: bărbați ce strigau, se certau, adolescenți și maturi care unii plângeau, alții alergau, un bărbat își striga disperat soția…

Când am venit pe plajă, mi-a văzut fetele speriate și pe Andreea plângând: tati, tati… nu-mi place ziua asta! Vreau în Moldova, vreau la bunica… În jur era exact ca pe TITANIC: la mal câteva bărci mici și sute de oameni așteptând și uitându-se la focul care deja era alături de primele blocuri de hotel din vîrful stâncii!

Straniu îmi era, dar tot în aceeași stare eram, calm, aparent prea calm mă uitam în jur ca la un film, dar cât se poate de real. ( Am ieșit doar azi din starea aceea și am tras “un bocet” de 10 secunde scriind acest text 🙈). Ieri pe plajă am adăugat chiar și un zâmbet larg și i-am spus Andreei că are o vestă de salvare tare faină și de unde a luat-o… Am îmbrăcat-o și pe mami și toți am plecat pe terasa de pe plajă unde s-au refugiat mulți oameni.

Am analizat că dacă vântul bate foarte puternic spre noi, atunci focul e de neoprit și hotelul fiind 70% din lemn, lozie și copaci, nu avem ieșire decât pe mare. Terasa tot din lemn și lozie este, așa că am căutat cu ochii și găsit o stâncă mare doar de piatră, chiar în apă, fără vegetație.

Ne-am mutat și adăpostit acolo. Când flăcările pe care le vedeți din secvența a 3-a se vedeau deasupra hotelului, multă lume a venit pe acea stâncă: în special familii cu copii!

Niște salvatori aveau doar două cercuri pentru maxim 8 persoane. Nici nu am încercat să urcăm, pentru că era așa panică la ele, că mai bine ne băgăm în apă direct și înotăm până la malul altui hotel.
Cineva spunea că focul nu va ajunge la noi, dar de la fum s-ar putea să nu putem respira și…

Mulțumesc Lui Dumnezeu că nu a fost nevoie să sărim în apă, că din toți înot doar eu, iar fetele cu veste ( chiar și cu ajutorul meu ) ar fi înotat tare greu, iar de frică, nici nu mai zic. S-au mobilizat Staful și Salvatorii din hotel și ne-au evacuat de acolo în siguranță până la drumul principal din aproprierea hotelului, unde focul deja a fost stins.

Cu autobuzele care abia își făceau loc printre pompieri, ambulante, salvatori… am fost duși în alte hotele care ne-au primit superb. Mulțumim hotel Sunis, din numele tuturor turiștilor și din numele hotelului Club Marvy! P.S. Aveți grijă de voi, de familiile voastre! Credeți sincer în ceva, măcar în ceva, în Univers sau în Dumnezeu, dar credeți și haideți să avem grijă ce spunem, ce gândim și ce facem și să ne corectăm prioritățile în viață! 🙏❤️

P.S.2 Textul Nu l-am scris pentru compasiune, atenție, încurajări sau like-uri…
Sper doar că poate mai multă lume se va gândi la adevăratele valori și vom învăța mai des să spunem Mulțumesc pentru tot ce ni se dă și avem! ❤️”, scrie Adrian Ursu.

Artistul nu a dezvăluit unde își petrece vacanța, dar potrivit detaliilor de pe pagina de socializare, familia sa s-ar afla la odihnă în Turcia, în regiunea Izmir.

Potrivit potv.md, două hotele pline cu turiști din regiunea turcă Izmir au fost evacuate, iar o autostradă a fost închisă, în urma unor incendii de vegetație. Din cauza vântului puternic, flăcările s-au extins rapid și au ajuns in zona in care se aflau clădirile. Printre turisti erau si moldoveni, inclusiv interpretul Adrian Ursu, care a povestit despre clipele de groază.

Moment emoționant la Cluj! Mai mulți români și basarabeni s-au prins în Hora Unirii de 27 martie

Aniversarea a 106 de ani de la Unirea Basarabiei cu România este marcată la Cluj-Napoca, în această perioadă, în cadrul unei noi ediţii a Festivalului Cultural Basarabia. Pe parcursul mai multor zile, Grupul de Iniţiativă Basarabeană îşi propune să promoveze istoria comună, cultura, tradiţia şi spiritul basarabean în inima Transilvaniei, scrie presa din România.

Manifestările dedicate Centenarului Unirii Basarabiei cu România au debutat duminică, 24 martie cu concursul „Unde? Cine? Când?”.

Miercuri, 27 martie, studenții basarabeni care învață în centrul universitar din Cluj-Napoca s-au adunat în Piața Unirii unde au încins tradiționala Hora Unirii. Evenimentul a avut loc la ora 17:30 printre cei care au ținut să participe la eveniment pentru a celebra unitatea națională și spiritul european s-au numărat și clujeni.

În cadrul Festivalului Basarabia va mai avea loc în 29 martie evenimentul „Clubul literar basarabean” iar în 3 aprilie este programat concursul intelectual „100 de GIB-iști au zis”.

Manifestările se vor încheia în 6 aprilie cu Gala Aniversară, cu un eveniment special plin de surprize și momente memorabile ce vor rămâne în inimile participanților.

Studenții moldoveni vor primi burse în universitățile din străinătate

Studenții din Republica Moldova vor avea posibilitatea de a beneficia în continuare de burse în instituțiile de învățământ din străinătate. Proiectul de lege care prevede aprobarea acordului privind Programul de schimburi pentru studii universitare în Europa Centrală (CEEPUS IV), semnat la Varșovia în 2023, a fost votat în prima și a doua lectură, în cadrul ședinței plenare de astăzi.

De menționat că, acordul urmează să fie prelungit pentru o perioadă de șapte ani, transmite Știri.md.

În acest sens, va fi încurajată participarea tinerilor studenți, cercetătorilor, cadrelor didactice și personalului administrativ la mobilități academice, programe de cercetare, stagii practice sau activități profesionale în cadrul instituțiilor de învățământ superior din statele contractante ale Acordului. De menționat că și Republica Moldova va oferi burse de studii pentru cetățenii străini.

Anterior, în perioada 2011-2023, 275 de cetățeni moldoveni au beneficiat de burse în țările semnatare ale Acordului.

Totodată, țara noastră a găzduit 255 de bursieri străini. Republica Moldova este parte a Programului de schimburi pentru studii universitare în Europa Centrală din anul 2011.

Țările semnatare ale Acordului sunt Austria,

Cod Galben de vânt puternic în țară!

Meteorologii au emis un avertisment Cod Galben de vânt puternic pe întreg teritoriul Republicii Moldova pentru mâine, 29 martie.

Potrivit Serviciului Hidrometeorologic de Stat (SHS), avertizmentul va fi valabil în intervalul orelor 08:00-18:00. Astfel, se prevăd intensificări ale vântului nord-vestic în rafale de până la 15-20 m/s.

Sunt posibile întreruperi temporare ale curentului electric şi ale legăturilor de comunicaţii;

Se pot rupe crengi de copaci şi se poate semnala doborârea unor arbori uscaţi;

Este posibilă decopertarea parţială a unor construcţii.

Specialiștii recomandă evitarea trecerii prin apropierea copacilor; ocolirea cablurilor electrice căzute la pământ; evitarea parcării autovehiculelor în apropierea copacilor, pe care vântul puternic îi poate doborî; evitarea folosirii focului deschis.

La nașterea copilului, mamele vor primi bani, în schimbul cutiei pentru nou-născuți
Articolul anterior
Două accidente îngrozitoare au avut loc în nordul țării