O eroare umană pare cea mai probabilă cauză a prăbușirii avionului Antonov, lângă Moscova, când au murit toți cei 71 de oameni aflați la bord.
Potrivit anchetatorilor, pilotul nu a acționat sistemul de încălzire pentru Tubul Pitot, senzorul principal care determină viteza relativă a avionului, prin captarea presiunii din aer.
Din cauza fenomenului de givrare, acesta înghețase și a transmis date eronate; Iar procedura standard, în astfel de situații, presupune încălzirea tubului cu o rezistență electrică, fapt care nu s-ar fi petrecut, relatează ABC News.
Duminică, după decolarea de pe aeroportul Domodedovo, comandantul de bord a trecut avionul pe pilot automat, dar a preluat din nou comenzile manuale, când a văzut date contradictorii în privința vitezei.
Apoi a efectuat o serie de manevre, aducând inclusiv avionul în picaj sub un unghi de 30 – 35 de grade. Catastrofa s-a petrecut la 6 minute după decolare.