O rețea de supermarketuri din țară a instalat șase case de marcat inteligente la care cumpărătorii trebuie să scaneze singuri produsele, să urmărească indicaţiile de pe ecran şi să achite cu cardul.
Deşi nu este nimic complicat, unii evită să folosească această casă, pentru că s-au obişnuit să fie deserviţi. De aceea la casele noi nu se formează cozi.Cei care le utilizează spun că procedura e simplă şi comodă: „Întotdeauna achit aici, deoarece nu trebuie să stau la rând. Aici este şi un aparat de cafea, iau cafea de acolo şi achit aici la casă. Totul durează practic două minute”.
Au de câştigat şi administratorii, care nu mai au nevoie de atât de mulţi angajaţi. La şase case moderne lucrează un singur consultant. „Atunci când se formează cozi, îi rugăm pe cumpărători să treacă la casele self-checkout, este foarte comod şi practic. În primele zile, oamenii era mai sceptici pentru că nu înţelegeau ce aparate sunt, era un pic ciudat pentru ei. Dar avem un consultant care le explică totul cumpărătoruilor, aşa că oamenii se deprind”, a explicat administratoarea.
Casele de marcat de tip self-checkout au fost inventate în anii 90, iar primul aparat a fost instalat într-un magazin din New York. Potrivit datelor oficiale, în 2013 existau 191 de mii de astfel de dispozitive în toată lumea.
sursa: www.publika.md