În jur de 1000 de persoane, printre care și oameni de afaceri, politicieni, prezentori TV, interpreți și jurnaliști au acceptat invitația la vals și s-au întâlnit la Vernisajul Vinului, unde s-au bucurat de parfumul primăverii și au simțit din plin simfonia de arome a vinurilor albe și rosé.
„Vernisajul Vinului este evenimentul cultural care oferă pasionaților ocazia de a descoperi vinurile de calitate produse în Moldova. Iar pentru că strategia de promovare a Vinului Moldovei devine tot mai ambițioasă și mai amplă, la această ediție a Vernisajului ne-am propus să creăm un eveniment satelit, care să dea tonul sezonului de primăvară-vară pentru toți iubitorii de vin, punând accentul pe vinurile rose de o calitate remarcabilă. Acestea au fost selectate de un panel de experți internaționali în cadrul unei competiții, intitulată la fel de simbolic „Rose Competition”. Ediția a XII-a a Vernisajului Vinului este parte a unei ample campanii de comunicare inițiate de ONVV, „Roses de Moldova”, care va dura până în luna iulie și va cuprinde mai multe evenimente tematice”, a declarat Gheorghe Arpentin, directorul ONVV.
Evenimentul s-a desfășurat într-o atmosferă plăcută, cu un decor diafan și aerian, conceptul fiind inspirat de celebra capodoperă a compozitorului Eugen Doga – valsul „Gingașa și tandra mea fiară”.
Degustările și prezentările tradiționale de vinuri în cadrul Vernisajului au fost însoțite de un spectacol cultural în stilul valsului vienez, susținut de dansatorii ansamblului „Codreanca”, pe melodia aleasă drept imn al ediției curente.
Cei mai buni vinificatori din țară le-au oferit ocazia invitaților să savureze din mai bine de 300 de mostre de vinuri selecte.
Gheorghe Gaberi, directorul Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor, ne-a vorbit despre evoluția vinurilor de la noi.
“Toată viața mi-am consacrat-o viticulturii, este o ramură pe care o cunosc foarte bine. În ultimii 10 ani s-a produs o mare evoluție,a m revenit la vinuri produse din soiuri autohtone de struguri care, cu regret, în timpul URSS nu erau cunoscute,a fost foarte greu să convingem producătorii să pună accent pe soiurile autohtone. Acum, toți se mândresc că au fetească neagră, care este foarte solicitată atât la noi, cât și pe piețele externe. S-a ridicat substanțial calitatea, datorită investițiilor masive care au fost făcute în acest sector. Cel mai important este că vinificatorii noștri au acumulat cunoștințele moderne de a produce vinuri de calitate înalte. Mă bucur că vinurile noastre sunt deja cunoscute pe toate continentele, doar anul trecut peste 160 de medalii la diferite concursuri de talie mondială au fost obținute de vinificatorii noștri.”
A savurat din vinurile selecte și Petru Lucinschi, care a recunoscut că le preferă pe cele roșii, însă l-a cucerit și cel alb de Purcari.
“Avem vreo 30 de vinuri bune pe piață, dintre care în jur de 10 sunt exportate, au piață, au și perspectivă. În ce măsură vom avea cumpărători în străinătate, în așa măsură se vor dezvolta în continuare. Cândva, sădeam 4000 de hectare de vie pe an, acum nu știu dacă ajungem la 1000, însă nu cantitatea contează, dar calitatea. Tot mai multe țări ale lumii vorbesc de bine despre vinurile noastre, iar acest fapt este îmbucurător.„
Invitații la Vernisajul Vinului au primit în dar un pahar cu logo-ul „Wine of Moldova” pentru degustarea vinurilor expuse, iar noi am fost curioși să aflăm cum li s-a părut evenimentul, dar și licoarea din pahar.
“Este foarte bine că se organizeze aceste evenimente în continuu, pentru că ai de fiecare dată ocazia să încerci ceva nou. Evident, sunt persoane cărora le este mai greu să guste un produs nou, dar dacă o fac și le place, cu siguranță vor deveni clienți fideli. Este un eveniment foarte bun atât pentru Chișinău, dar și pentru întreaga țară”, a menționat Petru Scalețchi.
“Sunt pentru prima dată la un eveniment dedicat vinului. Cu tot regretul, vă pot spune că nu eram o mare cunoscătoare până recent. Îmi plăceau vinurile seci, astăzi am descoperit un rose și am devenit fana lui, am descoperit producători noi, pe care nu-i cunoșteam, mă bucur că au decis să se lanseze Acest eveniment este o ocazie bună pentru toată lumea să vadă ce mai avem nou pe piață, cum au evoluat prezenții și sper să fie vesel”, a spus Mirela Urușciuc.
“Prin anii 2000 am fost marketing manager la o companie vinicolă și atunci chiar era slabă piața și nu prea credeau vinificatorii că o să „i-a foc” vreodată. Vinificatorii de atunci vindeau vinurile vrac, le încărcau în cisterne și le duceau în Rusia. Nu le mai trebuia să îmbutelieze, nu le mai trebuia marketing ca ulterior, uite-ne în 2017 să vedem că asta contează și piață este, iar oamenii se raportează și la o sticlă de vin bun”, a declarat Sergiu Beznițchi.
Evenimentul prezentat de Sergiu Beznițchi a fost acompaniat de formația „Kaiser Band” și a cuprins tradiționalele momente de divertisment, precum și un moment de caritate, organizatorii alocând 10% din încasările provenite din vânzările de bilete Școlii de muzică „Eugen Doga” din Chișinău.