Tendințe ale anului 2018: Brandurile „DININIMĂ” fac pași siguri către piețele Europei și Asiei

11 producători autohtoni, reuniți sub brandul unic de țară al industriei ușoare „DININIMĂ”, au început în forță anul 2018 cu impresionante prezentări pe piețele externe. Franța, Italia, China și Ucraina sunt țările în care hainele, încălțămintea și accesoriile fabricate în Moldova s-au remarcat la expozițiile de profil din luna ianuarie.

separator

Participarea a fost posibilă datorită suportului oferit de Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Guvernul Suediei.

La „Bijorhca International Jewelry Exhibition” de la Paris, cea mai mare expoziție de accesorii din Europa, au participat trei branduri de bijuterii handmade „DININIMĂ”: „Ana Popova”, „Marinelle” și „Rodica Braga”. În top 25 de tendințe ale anului 2018, categoria Fantaisies-a clasat „Rodica Braga” dintr-un număr total de 214 branduri de profil din întreaga lume.

În premieră, cele trei branduri au fost prezente și la expoziția HOMI din Italia, unde au cucerit publicul cu un design inedit pentru aceasta piață.

„Efectul și reacția buyerilor la colecția noastră a fost peste așteptari. Am primit doar cuvinte încurajatoare. Toți au apreciat ca fiind extraordinară colecția, exclusivă pentru acest salon și unică pentru piața italiană”, spune Olga Nedbailo, director de dezvoltare și marketing „Ana Popova”.

În comun, creatorii autohtoni de accesorii „Ana Popova”, „Marinelle” și „Rodica Braga” au cucerit atenția a peste 90 de buyeri atât din Europa, cât și din tări mai îndepărtate, precum Japonia. Peste 50 de comenzi de testare au fost plasate deja, iar contactele obținute urmează a fi transformate în vânzări.Cinci companii producătoare de încălțăminte, inclusiv din Transnistria, au fost prezente la expoziția bianuală „Leather and shoes 2018” de la Kiev, Ucraina.  Participanții au discutat direct cu peste 70 de retaileri, inclusiv mari rețele din Ucraina, dar și din Romania și Turcia. O bună parte dintre clienți au plasat deja comenzi de testare.

„Pe piața din Ucraina avem deschise în prezent două magazine ale brandului „Oldcom”. Participarea noastră la „Leather and shoes 2018” de la Kiev a fost extrem de importantă pentru a îmbunătăți colaborarea cu retaileri actuali, dar și pentru a stabili contacte noi în vederea realizării planurilor de extindere a vânzărilor directe”, menționează Mihai Dîrțu, director de dezvoltare „Oldcom”
Participarea brandurilor „DININIMĂ” la evenimentele internaționale de profil confirmă atât raportul optimal preț/calitate, cât și nivelul înalt de competitivitate a produselor fabricate în Moldova și demonstrează că acestea au un mare potențial de export, cu o creștere rapidă în industria ușoară a Republicii Moldova.

Brandul „EHO” by Evgheni Hudorojcov, specializat în producerea rochiilor de seară, și-a făcut debutul pe piața asiatică la „Harbin Fashion Week” din China. Designerul a apărut în paginile revistei „Vogue China”. Astfel, succesul ținutelor create de Evgheni Hudorojcov deschide ușa pe piața asiatică pentru mai multe branduri locale de îmbrăcăminte, țara noastră devenind cunoscută pe această piață prin designerii săi tineri și talentați, iar brandul național al industriei ușoare „DININIMĂ”  –  tot mai vizibil peste hotarele țării.În 2017, Evgheni Hudorojcov a participat la Programul de Accelerare, organizat de Centrul de Excelență în Design și Tehnologii ZIPhouse, cu susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova. Timp de șase luni, designerul autohton a beneficiat de mentorat local și internațional, acces la instruire și consultanță, care l-a ajutat să exceleze, să accelereze afacerea și să îmbunătățească modelul de business.Țesăturile și accesoriile de calitate reprezintă elementul-cheie pentru crearea unui produs competitiv. USAID și Guvernul Suediei au susținut trei branduri de lenjerie să participe la expoziția de materii prime „Interfiliere” în Paris, Franța.

„Pentru noi, această participare a însemnat acces la diverși furnizori de materii prime, contacte cu importanți potențiali clienți, dar și oportunități de a ne întâlni cu clienți pentru care noi de mai mult timp producem în regimul „marcă privată”. În plus, ne-am inspirat și am cunoscut tendințele coloristice și stilistice pentru următorul sezon și avem idei noi pe care le vom implementa în colecțiile viitoare”, afirmă Vasile Ceban, manager brand „Ravetti”.

Este pentru a treia oară consecutiv când „Ravetti” participă la expoziții de materii prime „Interfiliere”, iar producția în regimul „marcă privată” asigură companiei valoare adăugată sporită, ceea ce implică salarii mai bune pentru cusătoresele angajate de fabrică. Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei, susține creșterea competitivității în domeniul industriei ușoare, prin oferirea de asistență producătorilor mici și mijlocii pentru promovarea lor atât pe plan local, cât și pe plan internațional.Cu susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei, precum și cu sprijinul MIEPO, branduri „DININIMĂ” vor participa și la expoziții internaționale, precum Cabo din Cehia, Fashion Kiev, SIMAC și Linea Pelle din Italia, Pure London, Târgul de nunți „Ghidul Miresei” de la București și expoziția de încălțăminte din Lvov (Ucraina).

Amintim că brandul „DININIMĂ” a fost creat în 2012 de către Asociația Patronală a Industriei Ușoare (APIUS), cu susținerea proiectului CEED II, finanțat de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID). Proiectul „DININIMĂ” a fost lansat pentru a crește valoarea adăugată a brandurilor autohtone din domeniul industriei textile și a consolida identitatea articolelor de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii fabricate în Moldova, atât pe piața locală, cât și peste hotare. Acest proiect a impulsionat industria ușoară și i-a oferit o viziune pentru o creștere durabilă, iar mai mulți producători autohtoni și-au creat propriile linii de produse sub marcă proprie.

Brandul „DININIMĂ” a accentuat sentimentul de mândrie națională în rândurile consumatorilor autohtoni și a contribuit la creșterea gradului de conștientizare cu privire la brandurile moldovenești.

O mamă și fiica ei au fost diagnosticate cu același tip de cancer, la o distanță de doar zece zile

O mamă din Anglia a trecut prin momente delicate după ce a fost diagnosticată cu cancer, dar coșmarul a venit abia zece zile mai târziu, când fiica ei a primit același diagnostic. Doi ani mai târziu, acestea au decis să-și spună povestea, atrăgând atenția asupra importanței cercetării din domeniu, scrie peroz.ro.

În 2022, Catherine Tudor a fost diagnosticată cu cancer de colon în stadiu al treilea. Zece zile mai târziu, fiica ei, Rihannon, a aflat că suferă de aceeași boală, dar într-un stadiu mai avansat.

„Când mama mi-a mărturisit că a fost diagnsoticată cu cancer am fost tristă. Îmi amintesc că mi-am spus că „probabil a avut ghinion, dar eu voi fi bine!”, a povestit ea potrivit People, adăugând: „Care ar fi fost șansele ca amândouă să fim diagnosticate cu aceeași boală la un interval de o săptămână?”

Rihannon, care locuiește în Cheltenham, Anglia, însă, nu doar că a primit același diagnostic, dar boala era într-un stadiu mai avansat. Mai exact, medicii i-au descoperit peste 20 de tumori în ficat și în plămâni, fapt pentru care a fost nevoită să înceapă imediat ședințele de chimioterapie și alte tratamente, în încercarea de a opri extinderea cancerului. 

Doi ani mai târziu, Rihannon continuă tratamentul împotriva cancerului, iar mama ei a fost declarată vindecată: „Am trăit un amalgam de emoții, dar sunt foarte puternică și pozitivă”, a mai declarat tânăra, într-un interviu la BBC, mărturisind că această gândire pozitivă a ajutat-o să depășească această perioadă.

„Când te gândești că poți să lupți cu boala, că poți să treci prin ea, corpul răspunde în aceeași manieră. Iar corpul meu, slavă Domnului, are un răspuns pozitiv de mai bine de doi ani, am avut numeroase tumori care au scăzut în dimensiune”, a povestit femeia.

Chiar dacă este foarte optimistă, ea a descris chimioterapia, radiațiile și operația ca fiind brutale. Tocmai de aceea, speră ca oamenii de știință să descopere alte tratamente, unele mai blânde.

„Cercetarea mă ajută să sper, să merg mai departe. Îmi doresc ca specialiștii să descopere alte terapii care să vină în sprijinul bolnavilor de cancer. Este vital”, a mai spus ea, potrivit sursei citate.

Taxă de intrare în Veneția, din 25 aprilie. Zilele în care poate fi vizitată gratis

Veneția a introdus o taxă de intrare, începând din 25 aprilie. Dar taxa se aplică doar în anumite zile, iar anumite categorii de turiști pot fi exceptați de la plata sa, scrie evz.ro.

Reprezentanții unui foarte celebru oraş – Veneția – s-au gândit să mai domolească din fluxul de vizitatori prin introducerea unei taxe de intrare.

Valoarea acesteia va fi de 5 euro pentru turiști și se va aplica în weekenduri, începând cu 25 aprilie.

Măsura își propune să mai reducă aglomerația în oraș și va fi aplicată până la jumătatea lunii iulie.

Mai exact, taxa se aplică în 29 de zile specifice, între 25 aprilie și 14 iulie, respectiv 25-30 aprilie, 1-5, 11, 12, 18, 19, 25 și 26 mai, 8, 9, 15, 16, 22, 23, 29, 30 iunie și 6, 7, 13 și 14 iulie. Astfel, că în cazul în care veți evita aceste zile veți putea să faceți o mică economie.

Dar, evitarea zilelor cu taxă nu este singura posibilitate aflată la dispoziția vizitatorilor de a nu o plăti. Cum taxa este obligatorie pentru toți turiștii care intră în acest oraş între orele 8:30 și 16:00, cu orice fel de mijloc de transport (tren, feribot etc.), în zilele arătate, planificarea sosirii în Veneția în alt interval orar decât cel menționat este o a doua modalitate de a vă aduce o mică economiei în bugetul de vacanță.

De asemenea, taxa de intrare nu se va plăti de către turiștii care înnoptează în hoteluri din Veneția.

Practic, oficialii orașului Veneția și-au propus să descurajeze un pic turismul de tip „hit and run” în anumite zile, când numărul de vizitatori este foarte mare.

Cei care nu respectă regulile riscă amenzi cuprinse între 50 și 300 de euro, potrivit Mediafax.

Descoperire macabră în România! Schelete umane, inclusiv unul de copil, găsite în curtea unui spital din Vaslui

O descoperire macabră a fost făcută în curtea Spitalului nr. 2 din Vaslui, acolo unde 13 schelete au fost găsite ca urmare a unor săpături de excavare, scrie evz.ro.

Anchetatorii consideră inițial că spitalul ar fi fost edificat peste un cimitir vechi și există indicii concludente că nu este vorba despre o groapă comună.

Schelete umane găsite în curtea Spitalului nr. 2 din Vaslui

Conform autorităților de la Muzeul Județean „Ștefan cel Mare” din Vaslui, au fost identificate 13 schelete, dintre care 12 aparțin adulților și unuia unui copil.

În acest moment, săpătura de supraveghere s-a transformat într-o săpătură preventivă, pe cale de consecinţă, ne vom organiza în aşa fel încât să facem această lucrare pentru a putea descărca arheologic zona.

Se pare că sunt două nivele de înhumare, unul contemporan şi unul de tip medieval, însă toate aceste lucruri se pot spune doar după ce se vor face analizele specifice, ca să ne putem da seama exact din ce perioadă sunt”, a transmis directorul Muzeului Judeţean „Ştefan cel Mare” Vaslui, Ramona Mocanu.

El subliniază că nu există niciun indiciu că ar fi vorba despre o groapă comună. Scheletele sunt aranjate într-un mod specific, existând urme ale unor sicrie.

Procesul de construcție a fost suspendat pe termen nelimitat pentru a permite desfășurarea activităților de descărcare arheologică. Pentru a asigura o cercetare precisă, specialiștii intenționează să folosească scanările magnetometrice.

Conform reprezentanților Inspectoratului de Poliție Județean Vaslui, într-o primă etapă, constructorul care efectua lucrările de excavare în zonă a raportat descoperirea unui schelet uman, iar ulterior au fost găsite și alte schelete.

În urma acestor evenimente, poliția a inițiat o anchetă, iar un dosar penal pentru ucidere din culpă a fost deschis, potrivit Agerpres.

Lucrările de la Spitalul nr. 2 Vaslui urmează să se construiască două corpuri noi de clădiri, pentru secțiile Psihiatrie și Boli Infecțioase.

Partenerii noștri
Author Branduri din Inimă
Facebook: https://www.facebook.com/dininima/
Îngrozitor. Cum arată toaletele de la punctele de trecere a frontierei cu UE?
Articolul anterior
Accident violent la Hâncești cu implicarea unui microbuz de rută
Articolul următor