Video! Alexander Koliada: “Ceea ce nu ne omoară… ne face mai nervoși, mai obosiți și mai iritați”

Peste o sută de persoane au participat sâmbătă la seminarul “Reducem Riscurile: Instrucțiuni de supraviețuire în Jungla Urbană”, organizat în premieră de platforma BeBetter. În cadrul evenimentului, experții ucraineni – geneticianul Alexander Koliada și specialistul în cronobiologie Olga Maslova au spulberat miturile legate de alimentație, sport, alcool, fumat, somn.

separator

Într-o atmosfera prietenoasă, Alexander Koliada a povestit despre factorii din “jungla urbană” care accelerează îmbătrânirea și creează probleme de sănătate. Acest subiect a fost împărțit, de speaker, în mai multe subcategorii – dieta pe care o avem, mișcarea fizică pe care o facem, factorul genetic de care dispunem, etc.

Olga Maslova a vorbit despre importanța somnului, cronotipurile umane, adaptarea bioritmului la factorii externi dar și despre influența acestora asupra somnului. Olga a venit și cu soluții relevante din punct de vedere științific cu privire la maniera pe care ar trebui să o adoptăm ca să ne regenerăm după tot stresul de peste zi, prin somn și odihnă.

Câteva lucruri utile pe care le-am aflat, împreună, la acest training:

• Ceea ce nu ne omoară, nu ne face mai puternici, ci mai nervoși, mai obosiți și mai iritați.

• Riscul de a dezvolta cancer este egal atât pentru cei care duc un mod de viață sănătos, cât și pentru cei care nu au timp să se gândească la asta.

• În topul sporturilor ce ajută la prelungirea vieții se află tenisul, apoi badmintonul, fotbalul, mersul pe bicicletă, înotul și abia apoi alergatul.

• Cantitatea zilnică de sare recomandată este de 37 de grame/9 lingurițe pentru bărbați, și de 25 de grame/6 lingurițe pentru femei.

• Cel mai nociv în țigări nu e nicotina, dar substanțele chimice formate în timpul arderii tutunului.

• Telefoanele, tabletele și computerele sunt emițătoare puternice de așa-zisa “lumină albastră”. Folosite înainte de somn, acestea mențin activitatea intensă a creierului, ceea ce predispune la un somn necalitativ și mai puțin regenerator.

• Oamenii se împart în 3 categorii, din punct de vedere al cronotipurilor: oameni-bufniță, oameni-ciocârlii și oameni care nu și-au regăsit propriul bioritm. Cei din urmă se adaptează mai greu la factorii externi.

 

Discuțiile au avut loc într-un format liber, iar participanții au avut posibilitatea de a adresa întrebări la subiectele de interes și a socializa cu invitații. “Reducem Riscurile: Instrucțiuni de supraviețuire în Jungla Urbană” este primul seminar organizat de platforma BeBetter, dar cu siguranță, nu este și ultimul. Vezi video!

Motivația platformei BeBetter de a continua organizarea acestui tip de evenimente este feedbackul extrem de bun oferit de cei care au fost prezenți în sală, dar și interesul sporit față de modul sănătos de viață de care dă dovadă, în ultima perioadă, publicul din Republica Moldova.

alte Articole interesante