Broccoli pentru o sarcină sănătoasă!

Înrudită cu varza și conopida, broccoli este leguma minune, bogată în fibre, calciu, magneziu, fosfor, fier, zinc, potasiu, mangan, vitamine și săracă în calorii. Această legumă ajută la menținerea unei vieți sănătoase și longevive.

separator

De ce trebuie să-l consumi?

  1. Fortifică sistemul imunitar;
  2. Previne formarea cataractei;
  3. Este arma perfectă împotriva stresului;
  4. Menține controlul tensiunii arteriale;
  5. Are proprietăți antioxidante care previn apariția cancerului de sân, de prostată și gastric;
  6. Poate îmbunătăți sănătatea cardiovasculară a diabeticilor, ajută la repararea vaselor de sânge distruse din cauza acestei boli;
  7. Contribuie la vindecarea gastritei și a ulcerului gastric.

Broccoli conține acid folic, necesar pentru divizarea celulelor în sinteza ADN-ului. Dacă duci lipsă de acid folic, celulele sistemului nervos al fătului nu se divid adecvat. De aceea este foarte important să consumi produse care conțin acid folic pentru a preveni apariția unor malformații congenitale la făt.

Broccoli neutralizează toxinele

Fitonutrienţii conţinuţi de broccoli neutralizează toxinele din sânge şi ficat. În plus, stimulează organismul să producă enzime care se implică în procesul de detoxifiere.

Rețete sănătoase cu broccoli

* Coace inflorescențele câteva minute, amestecă-le cu maioneză dietetică și, după gust, cu usturoi. Este un aperitiv delicios și ușor de preparat.

*Broccoli în combinație cu țelină și morcovi formează o salată gustoasă, aromată și plină de vitamine. Pentru un gust mai delicat, stropește salata cu puțină zeamă de lămâie.

*Fierbe jumătate de căpățână de broccoli și scurge-o bine de apă. Pune-o într-un vas uns cu ulei de măsline. Deasupra taie două ciuperci proaspete, presoară 100 g brânză și 100 g boabe de porumb, bate un ou și toarnă-l peste întreaga compoziție. Adaugă sare și piper după gust, o rămurică de busuioc și un cățel de usturoi pisat. Se dă la cuptor pentru 15-20 de minute.

Cum trebuie să arate un brocoli proaspăt și bun de consumat:

Broccoli trebuie să fie de culoarea verde închis, cu o tulpină fermă, fără pete și cu bulbii din vârf bine închiși.

Sfat!

Pentru a beneficia de cât mai multe vitamine, enzime și săruri minerale, utilizează broccoli sub formă de suc proaspăt.

Text: Sorina Țurcanu

alte Articole interesante