Cafeaua de cicoare – află cum se prepară și ce beneficii are pentru sănătate

Cicoarea este o plantă întâlnită din abundență pe câmpii și care înflorește până toamna târziu. Rădăcina de cicoare este parfumată și ademenitoare și este folosită pentru prepararea cafelei din cicoare. Cafeaua de cicoare nu numai că nu conține cofeină, aceasta are nenumărate beneficii pentru sănătate. Cicoarea conține fibre, viamina B6, C, acid folic, antioxidanți.

separator

Cafeaua de cicoare este preparată din rădăcina acestei plante, care este prăjită și apoi fiartă. Rădăcina de cicoare conține o serie de nutrienți. Rădăcina de cicoare este o sursă bogată de inulină – o fibră prebiotica asociată cu accelerarea procesului de scădere în greutate, precum și cu îmbunătățirea sănătății intestinale.

Îmbunătățește sănătatea digestivă

Rădăcina de cicoare este o sursă bogată de fibre, care îmbunătățește sănătatea digestivă. Datorită conținutului ridicat de inulină din rădăcina de cicoare, sănătatea intestinală are, de asemenea, de beneficiat de pe urmă consumului de cafea de cicoare.

Cicoarea îmbunătățește tranzitul intestinal și combate constipația

Reduce nivelul de zahăr din sânge – tot datorită conținutului de inulină, și nivelul de zahăr din sânge este redus de consumul de cicoare. Oamenii de știință au făcut un studiu pe șoareci diabetici pentru a demonstra efectele inulinei din cicoare asupra zahărului din sânge. Administrându-le zilnic acest tip de inulină șoarecilor, timp de 8 săptămâni, cercetătorii au descoperit că inulină a stimulat metabolizarea carbohidraților, reușind astfel să reducă nivelul de zahăr din sânge.

Combate inflamația

Inflamația cronică poate crea probleme, contribuind la apariția afecțiunilor cardiace, a diabetului și chiar și a cancerului. Studiile făcute pe animale au confirmat abilitatea cicoarei de a combate inflamația.

Ameliorează simptomele artritei – studiile au arătat că rădăcina de cicoare are abilitatea de a ameliora simptomele artritei. Polifenolii din cicoare combat inflamația cauzată de osteoartrită.

Alte beneficii ale cicorii:

Stimulează producția de bilă
Fortifică sistemul imunitar
Are proprietăți antibacteriene și antifungice
Reduce ritmul cardiac și combate tahicardia
Benefică pentru ficat
Ucide paraziții intestinali

Cum se prepară cafeaua de cicoare

Rădăcinile de cicoare se scot din pământ, se spală, se usucă se mărunțesc și apoi se coc la cuptor. La final, pulberea obținută din rădăcina de cicoare se fierbe, exact că și cafeaua. Poți găși cicoare gata preparată în comerț, pe care trebuie doar să o fierbi. Folosește, pentru început, ½ linguriță de cicoare la o ceașcă de apă. Dacă simți nevoia, poți mari cantitatea de cicoare folosită.

Contraindicații cafea de cicoare

Cu toate că cicoarea are o mulțime de beneficii pentru sănătate, există și situații în care această este contraindicată. Persoanele alergice la polenul de mesteacăn pot avea, de asemenea, alergie și la cicoare. Imediat ce se observă simptome specifice unei alergii, e indicat să se oprească consumul de cicoare și să se apeleze la ajutorul unui medic.

Cicoarea nu este recomandată femeilor însărcinate întrucât poate declanșa sângerări sau chiar avort spontan.

sursa

alte Articole interesante