Metode de întărire a sistemului imunitar toamna

Sezonul rece, care începe în luna octombrie și continuă până în aprilie, reprezintă perioada din an care solicită cel mai mult sistemul imunitar – o rețea de organe, celule și proteine, care împreună, protejează organismul de virusuri, bacterii, paraziți sau alți agenți infecțioși care pătrund în corp. Menținerea sistemului imunitar în stare optimă de funcționare trebuie să fie o prioritate în sezonul rece. Află ce trebuie să faci pentru a-ți întări sistemul imunitar și a ține la distanță răcelile!

separator
Dieta echilibrată

Toamna, iarna și primăvara, organismul are nevoie de mai multe substanțe nutritive, cum ar fi vitaminele A, C, D și E, precum și minerale și acizi grași Omega-3. Este foarte important aportul de proteine de calitate, leguminoase, cereale integrale, nuci și semințe, precum și fructe și legume proaspete.

Este recomandat să se evite carnea prelucrată, alimentele prăjite, băuturile răcoritoare, produsele de panificație prelucrate sau produsele cu îndulcitori artificiali sau zahărul rafinat.

Pentru a preveni răcelile specifice sezonului rece, e important să fie incluse în dietă alimente care impulsionează imunitatea. Printre acestea se numără: citrice (grepfrut, kiwi, portocale, mandarine, lămâi, lămâi verzi, clementine), ardei roșii, broccoli, usturoi, ghimbir, spanac, migdale, turmeric, ceai verde, carne de pui, semințe de floarea-soarelui, fructe de mare.

Vitamina C

Fructele și legumele proaspete sunt cele mai bune surse de vitamina C, care ajută la întărirea sistemului imunitar și la menținerea sănătății. Sursele cele mai importante de vitamina C includ citrice, kiwi, ardei grași și legume verzi.

Lichide

Hidratarea elimină din organism surplusul de toxine. Pentru un impuls suplimentar se poate adaugă o felie de lămâie în fiecare pahar cu apă consumat.

Somn

Oboseală cronică crește riscul de îmbolnăvire, lipsa somnului influențând direct imunitatea. În lipsa somnului, celulele T de apărare a organismului scad, crescând riscul infecțiiilor. Potrivit recomandărilor Organizației Mondiale a Sănătății, sunt necesare între 7 și 8 ore de somn pe zi.

Mișcarea

Exercițiile fizice nu sunt doar o modalitate foarte bună de a rămâne în formă, ci cresc și funcția imună, îmbunătățesc calitatea somnului și fac corpul mai puternic.

sursa

alte Articole interesante