300 de grame de vişine pe zi – te scapă de burtică!

Consumate proaspete, congelate sau uscate, acrişoare şi răcoritoare, vişinele au un conţinut bogat în elemente nutritive. Le poţi mânca proaspete sau prelucrate sub forma de dulceaţă, gem, marmeladă, sirop sau lichior.

separator

Frunzele pot fi  folosite  pentru conservarea murăturilor, iar cozile pentru ceaiuri sau decocturi. Specialiştii încadrează vişinele în categoria “super fructelor”, deoarece acestea ajută organismul să se relaxeze, să slăbească şi să reducă din riscul apariţiei mai multor boli, îndeosebi celor cardiovasculare.

Aceste fructe apetisante şi revitalizante ale verii, reprezintă o sursă preţioasă de substanţe nutritive. În compoziţia lor se află vitamine precum cele din grupul B, dar şi vitamina C şi E, minerale precum calciu, potasiu, fosfor, zinc, cupru şi magneziu. De aceea pot fi consumate cu încredere în cazul anemiilor, pentru revitalizarea şi tonifierea organismului. Consumând 100 g de vişine pe zi, organismul tău se va îmbogăţi cu o doză de energie de circa 64 kcal.

Proprietăţi terepeutice:

  • Detoxifică organismul, îndeosebi rinichii;
  • scad nivelul de acid uric din sânge, contribuind la prevenirea gutei;
  • conţin o cantitate mare de potasiu, care contribuie la stabilizarea ritmului cardiac şi la sănătatea pielii;
  • sunt utilizate în maladii ale rinichilor, stomacului şi căilor respiratorii;
  • conţin antioxidanţi, în special vitamina C;
  • scad colesterolul şi riscul de diabet;
  • sunt benefice în artrită;
  • au acţiune uşor laxativă, contribuind la ameliorarea constipaţiei.

Siropurile de vişine fac adevarate minuni pentru organism

Au efect tonic, echilibrează sistemul imunitar şi previn infecţiile respiratorii. Siropul din vişine este la fel de benefic ca şi ibuprofenul sau ca unele medicamente antiinflamatorii. De aceea, siropurile sunt recomandate în afecţiuni inflamatorii, însoţite de dureri precum artrita, guta, dureri musculare, dureri de spate, dar şi diabet, boli vasculare şi neurovegetative.
Siropul din visine
se recomandă ca adjuvant în afecţiuni ale căilor renale şi urinare, precum uretrite, nefrite, litiaze renale. Băut simplu sau diluat cu apă, scade febra şi se poate utiliza în tratamentul gripei şi reumatismului, dar are şi proprietăţi antidepresive şi remineralizante .

Contraindicaţii:

Sucul din vişine nu este recomandat persoanelor cu aciditate ridicată a sucului gastric, celor care suferă de diaree sau diabet zaharat, obezitate sau afecţiuni cronice ale plămânului.

Vişinele ajută la slăbit

Datorită antioxidanţilor pe care îi conţin, aceste fructe reduc din stratul de grăsime, scade colesterolul total şi trigliceridele. Consumând 300 g de vişine în fiecare zi, ai şansa să reduci câţiva mm din grăsimea de pe burtă.
Cura de vişine ajută în special diabeticilor, datorită vitaminei E (hipoglicemiante) şi levulozei. Nu trebuie ţinută de cei cu aciditate mare.
Cura de cireşe şi vişine (1-2 zile pe săptămână – 0,5 kg fructe) este indicată pentru  cardiaci şi obezi. În zilele în care ţii această cură nu se recomandă alte alimente.

Sfaturi de frumuseţe

Vişinile tonifică tenul, ajută în recăpătarea elasticităţii şi în menţinerea tinereţii feței. Vişinile sunt recomandate şi în lupta cu pecinginea, pistruii şi cuperoza.

Îţi propunem cea mai simplă măscuţă cu vişine, indicată tuturor tipurilor de ten:

1. Ia 1-2 vişine fără sâmburi şi masează-ţi toată porţiunea feţei cu ele.
2. Păstrează această măscuţă 10-15 minute.
3. După clăteşte cu apă călduţă de mai multe ori.

 

Profită din plin de darurile naturii!

Text: Cristina Mihalachi

 

alte Articole interesante