5 tipuri de burtă la femei. Cauzele apariției și metodele de eliminare

Unul din cele mai neplăcute aspecte estetice la femei este burtica proeminentă. Abdomenul voluminos te poate face să arăți plinuță, chiar dacă nu ai un număr impunător de kilograme. În plus, dacă ai burta mai mare, de regulă, e tare anevoios să-ți găsești o ținută vestimentară potrivită.

separator
Potrivit, trainerului și celebrului prezentator TV James Duigan, considerat unul dintre experții de top din lume în ceea ce privește corpul sănătos, există cinci tipuri principale de burtici și fiecare dintre ele necesită o abordare specială. Prin urmare, trebuie să știți mai întâi ce tip de burtă aveți, iar după ce identificați tipul, este bine să urmați pașii următori pentru a scăpa de ea.

Burta ,,colacul de rezervă”

Acest tip de abdomen este caracteristic în primul rând pentru acei oameni care duc un stil de viață sedentar și au un atașament emoțional la dulciuri. Este acea burtă foarte generoasă pe care o întâlnim la persoanele cu exces mare de greutate. Grăsimea, care este moale, s-a instalat pe toată talia, dar și pe coapse și posterior. Din fericire, este cel mai ușor de îndepărtat pentru că este provocată de obiceiurile proaste.

  • Renunță la alcool, bere
  • Schimbă-ți dieta. Consumă legume, fructe, carne slabă, pește, totul gătit cât mai natural, fără prăjeli
  • Fă multă mișcare
  • Spune NU produselor care conțin zahăr, sare, conservanți, amelioratori de gust
  • În cazul în care nu ajungi la sala de sport, fă cel puțin o plimbare lungă prin parc. Apoi începe să faci exerciții scurte dimineața: genuflexiunile și abdomenele sunt minunate

Burtica de stres

Grăsimea se localizează în special în zona buricului, mai puțin pe părțile laterale. Este tipică persoanelor perfecționiste, anxioase, care își fac multe griji și sunt ocupate, sar peste mese sau mănâncă fast-food. Acestea au și probleme digestive, cum ar fi sindromul colonului iritabil, constipație sau balonare, iar la atingere, abdomenul nu este moale, ci este mai degrabă tare.

  • Încearcă să te culci mai devreme. Dormi cel puțin 8 ore pe noapte și la prânz, lipsa somnului îți afectează sistemul hormonal, inclusiv acei hormoni care reglează pofta de mâncare
  • Găsește modalități de a combate stresul
  • Fă mai mult sport
  • Consumă alimente bogate în magneziu, care au efect antistres, precum legume cu frunze verzi, nuci și alune. Bea apă minerală. Magneziul conținut în el te va ajuta să te relaxezi
,,La femeile care dorm puțin, procesul de producere a leptinei este tulburat – un hormon care reglează apetitul și metabolismul”, explică James. „De aceea, ca urmare a oboselii, deseori ne dorim ceva dulce pentru desert, pentru că ne va da energie. Încearcă tehnici profunde de relaxare, meditație, yoga, baie caldă înainte de a merge la culcare. Și mai mult. Nu bea mai mult de două cești de cafea în timpul zilei”.

Burta mică și joasă

O astfel de burtă apare la mamele prea grijulii sau la cele care își construiesc cu disperare o carieră. Motivul pentru toate cele trei cazuri este același: sarcina excesivă pentru spate. Acest lucru face ca mușchii abdominali să prolabeze. Ajungi să ai o poziție greșită cu spatele curbat în interior și abdomenul în față.

  • Soluția tururor burticilor – alimentația corectă
  • Consumă multe fibre, pâine cu tărâțe, legume cu frunze verzi
  • Bea multă apă și mănâncă alimente cu rol antiinflamator – cele care contin grăsimi omega 3
  • Execută corect abdomenele și schimbă programul de exerciții pe care îl faci

Burta de mămică

Dacă ai o astfel de burtică, înseamnă că ai născut recent. Calmează-te: chiar și pentru cele mai subțiri femei, este nevoie de cel puțin șase săptămâni pentru ca burtica să revină la dimensiunea normală.

James Duigan spune că cea mai populară greșeală pe care o fac mamele după naștere este de a alerga imediat la sală. Trainerul însuși recomandă o pauză de două sau trei luni cu acest caz. Organismul are nevoie de o perioadă de adaptare.

  • Consumă grăsimi „bune”: nuci, ulei și măsline
  • Sau ia un supliment de ulei de pește
  • Învață să dormi în timpul zilei
  • Seara efectuează exerciții de ectindere, yoga

Burta balonată

Dacă ești slabă, dar ai burtică ori dimineața adbomenul tău este plat, iar spre după-amiază burtica începe să crească din cauza balonării, cel mai probabil suferi de o intoleranță alimentară nedescoperită sau digestia ta este lentă din cauza dietei greșite.

  • Evită alimentele care provoacă balonare sau cele care conțin gluten (pâine, paste, cofetărie, pizza, prăjituri și cereale), alcool, drojdie (bere, brioșe, produse de patiserie) și jeleu (brânză, lapte, unt).
  • Urmează o dietă cu multe legume, fructe, pește și carne slabă.
  • Ca să ai o digestie mai bună ia un mic dejun complet, iar seara o cină foarte ușoară. Mestecă bine și bea multă apă pe parcursul zilei.
  • Include în dietă alimente fermentate care conțin probiotice
,,Credeți sau nu, dar cel mai bun lucru pe care îl puteți face pentru abdomen este un exercițiu de respirație. În fiecare dimineață, stați pe spate, relaxați-vă complet și începeți să respirați adânc, dar nu cu pieptul, ci cu stomacul. Faceți cel puțin zece respirații și zece respirații odată. Și mai mult. Încercați să faceți o scurtă plimbare după o masă”, mai dezvăluie antrenorul.

alte Articole interesante