10 greșeli care te împiedică să slăbești!

Dacă ar fi simplu să slăbim, am trăi într-o lume plină de persoane suple. Însă, realitatea e alta. Pentru a pierde kilograme în plus, trebuie să ținem cont de mai multe reguli.

separator

1. Insiști cu proteinele!

În esență, proteinele din alimente (pește, lactate, ouă, nuci) au rolul lor într-o dietă. Sunt sățioase, iar organismul mai folosește aceste substanțe nutritive pentru a repara țesuturile alterate și ca „hrană“ pentru mușchi și oase. Însă nutriționiștii avertizează că, atunci când este depășită doza de proteine, excesul devine grăsime. Iar capcana shake-urilor și a batoanelor proteice consumate la sală este plină de zaharuri și grăsimi. Pentru a avea o idee despre câte proteine trebuie să conțină meniul tău zilnic, recomandarea Institutului American de Medicină, în funcție de greutatea unei persoane, este de 0,8 g/kg. La un calcul simplu, o persoană de 60 de kg ar trebui să consume zilnic 48 de proteine, dar acest număr nu este literă de lege, scrie okmagazine.ro.

2. Te zgârcești la legume și fructe!

Când reducem porțiile de mâncare, în goana după un trup mai subțire, o facem în defavoarea acestor alimente sănătoase. Și, prin urmare, cantitatea zilnică recomandată, 2 porții de fructe și circa 3 de legume (variază în funcție de vârstă), nu mai este respectată. Ce înseamnă o porție? Un fruct de dimensiuni mari (banană, grepfrut, măr) sau legume precum un cartof mediu, un porumb fiert sau un ardei gras, care pot fi mâncate ca atare, asociate cu alte alimente sau gătite în rețete light.

3. Alegi un mic dejun frugal!

Să nu crezi că doar un pahar cu suc, băut pe stomacul gol, te va ajuta în dietă! Dimpotrivă, vei fi înfometat și vei mânca mai mult, mai târziu. Proteinele și fibrele ar trebui să-ți umple prima masă a zilei, iar ouăle fierte, feliile de pâine din cereale integrale cu ulei de măsline și roșii, brânza degresată și fructe precum bananele sunt unele dintre cele mai sățioase alegeri. Iar următoarele mese ale zilei vor fi mai ușoare, deoarece te vei simți sătul, pentru mai mult timp.

4. Nu dormi destul!

Și asta se poate vedea și pe trupul tău, căci hormonii apetitului și ai foamei sunt influențați foarte puternic de cantitatea și calitatea somnului tău. Știm deja că un adult are nevoie de circa 7-9 ore de somn pe noapte, pentru a funcționa optim a doua zi. Iar când nu te odihnești îndeajuns, corpul tău produce o cantitate mai mare de grelină, hormon care stimulează apetitul, ceea ce înseamnă că te vei trezi înfometat, dis de dimineață. Și-ți vei sabota dieta…

5. Faci același tip de mișcare!

Nu știi de ce nu te mai entuziasmează mersul la sală, sau la yoga, sau la bazin? Pentru că faci mereu același lucru. Și nici rezultatele nu mai sunt cele scontate, atunci când nu variezi tipul de mișcare fizică și intensitatea acesteia. Harley Pasternak, unul dintre cei mai influenți antrenori de la Hollywood, ne recomandă să facem un sport diferit, în fiecare zi a săptămânii, și să ne concentrăm, astfel, pe toate părțile corpului. „Cel puțin un gen de exerciții trebuie să fie diferit, zilnic“, spune Pasternak.

6. Ignori exercițiile cu greutăți!

Femeile, mai ales, le evită de parc-ar fi otrăvite! E drept că exercițiile cardiovasculare (aerobic, mers pe bicicletă, jogging) sunt mai plăcute, dar orice instructor de fitness știe că acestea trebuie combinate cu cele de forță, pentru o mai bună funcționare a metabolismului nostru și ardere a caloriilor. Nimeni nu zice că trebuie să te antrenezi ca Arnold, dar dacă alegi să-ți lucrezi brațele, spatele sau pieptul cu greutăți ușoare, câteva zile pe săptămână, rezultatele regimului tău de slăbit se vor vedea mai bine.

7. Cauți scuze!

Și aici vorbim de programul de exerciții fizice, pe care nu-l respecți în totalitate sub pretextul că ești prea obosit. Ori uiți că tocmai de asta ai nevoie după o zi grea de muncă, de o activitate care să te relaxeze, știut fiind că sportul eliberează hormonii fericirii. Te poți păcăli singur! Spune-ți că vei ieși la o plimbare scurtă, de zece minute, și vei vedea că vei avea chef s-o prelungești. Sportul te energizează, până la urmă…

8. Alegi băuturi… dietetice!

În afară de apă și ceai, nu există așa ceva. Sucurile dietetice sunt o minciună cu etichetă frumoasă, căci studii recente au demonstrat că persoanele care le-au inclus în alimentația lor au sfârșit prin a consuma aceeași cantitate de calorii precum cele care obișnuiesc să bea sucuri cu toți aditivii posibili. Și ai grijă și la acele smoothie-uri „sănătoase“, care sună atât de virtuos cu ingrediente precum kale sau țelină, dar care te încarcă cu zaharuri naturale.

9. Renunți la lactate!

Dacă e vorba despre înghețată, suntem de acord să-i spui Adios , dar nu și produselor lactate. Studii recente susțin că laptele nu-ți este dușman, ba chiar te poate ajuta în dieta ta. Așadar, cercetătorii au arătat că, după șase luni, un regim de slăbit care include lactate a fost cu 70 % mai eficient pentru scăderea în greutate decât unul din care aceste alimente lipsesc. Alege, evident, iaurt, brânză sau lapte degresat!

10. Te înfometezi!

Când faci din mâncare un inamic, ești pe cale să devii o victimă a efectuluiyo-yo: azi slăbești, mâine te îngrași ș.a.m.d. Dacă reduci cantitatea de mâncare, organismul tău își va lua măsuri de precauție și va încetini ritmul arderilor, pentru ca energia din hrană să dureze mai mult. Este motivul pentru care nu mai reușești să slăbești așa cum o făceai în primele săptămâni ale dietei. Amintește-ți că acele kilograme de care vrei acum să scapi le-ai acumulat într-o perioadă îndelungată de timp, așa că este nevoie de răbdare și pentru a slăbi. Fii înțelept și lasă organismul să scape de kilogramele în plus în ritmul lui. E mai ușor să te menții, după aceea!

loading...
alte Articole interesante