5 obiceiuri sănătoase care te ajută să slăbești

Nu mai ține diete care-ți promit rezultate spectaculoase în 2 zile. Pentru a slăbi și a te menține în formă, trebuie să-ți schimbi stilul de viață.

separator

1. Odihnește-te suficient: privarea de somn îți dă hormonii peste cap, îți afectează apetitul și crește nivelul hormonului de stres în organism. Chiar dacă renunți la câteva ore de somn pentru un antrenament cardio, în cele mai multe dintre cazuri asta nu înseamnă că este o variantă câștigătoare. Odihna este una din cheile slăbitului sănătos, spune Keri Gans. În general, oamenii au nevoie de 7-9 ore de somn pe noapte pentru a se odihni cum trebuie, scrie glamour.ro.

2. Fii atentă la cât pui în farfurie: regula de aur pentru o farfurie de dimensiune normală – jumătate din ea trebuie să fie umplută cu legume, un sfert cu cereale integrale și ultimul sfert cu proteine. Aceasta este o variantă mult mai simplă de a fi sigură că mănânci cum trebuie, decât să îți cântărești alimentele sau să numeri caloriile.

3. Nu te stresa prea mult cu caloriile: nu trebuie să faci o obsesie din a-ți număra caloriile. „Este important să știi că unele alimente au mai puține calorii, dar o valoare nutrițională mai mare“, spune Gans. De exemplu, deși guacamole și hummusul par două obțiuni de gustări sănătoase, cel din urmă iese învingător. „Hummusul furnizează mai multe proteine decât guacamole și are și mai puține calorii“, spune dieteticeanul. Chiar dacă îți numeri fiecare calorie sau nu, este important să nu scazi sub 1.200 de calorii pe zi pentru a nu-ți da peste cap metabolismul. Dieteticianul este de părere ca 1.600 este numărul câștigător, sau chiar mai mult, dacă te antrenezi des.

4. Mănâncă multe fructe și legume: unul din cele mai simple moduri de a-ți ține greutatea sub control este să mănânci des fructe și legume. Ținta ar trebui să fie echivalentul a două căni și jumătate pe zi. Ideal ar fi să mănânci salată la fiecare masă, alături de felul principal.

5. Învață să recunoști foamea: de cele mai multe ori mâncăm pentru că suntem supărați, obosiți sau ne simțim singuri și de foarte puține ori pentru că ne este foame. Ascultă-ți organismul și învață să îți dai seama când îți este foame cu adevărat. Atunci când crezi că mănânci de plictiseală sau din obișnuință, distrage-ți atenția pentru cinci-zece minute. O altă opțiune este să bei un pahar de apă.

alte Articole interesante