Cele mai bune surse de proteină!

Există o mulțime de alimente bogate în proteină, începând de la legume și fructe și până la proteina de origine animală. Consumul de proteină este necesar pentru buna dezvoltare a organismului și a mușchilor. De asemeni, aceasta este indicată și celor care doresc să slăbească sau să-și mărească masa musculară, însă mai întâi de toate e bine să știi că…

separator
proteina

Cel mai rapid, proteinele sunt asimilate atunci când faci sport. De aceea, indiferent de decizia pe care o iai: să slăbești sau să-ți crești mușchii, practicarea exercițiilor fizice este necesară.

Fiind greu digerabile (în mediu organismul are nevoie de 5 ore pentru digestia lor), proteinele sunt indicate de a fi consumate la micul dejun. Acestea îți vor furniza energie și îți vor da senzația de sațietate pentru mai mult timp. Iată topul celor mai bune surse de proteină:

1.     Eggs & DairyOuăle – pline de proteină, le poți consuma fierte aparte sau folosite în salate. Dar ai grijă și nu exagera, nu mai mult de două ouă pe săptămână!

2.     Carnea de vită – plină de aminoacizi, zinc, fier și alți nutrienți importanți, ajută la formarea țesutului muscular, nu mai mult de două ori pe săptămână.

3.     Peștele – prima sursă de Omega 3 și proteină, recomandat de trei ori pe săptămână.

proteine-900x524

4.     Brânză de vaci – la jumătate de cană de brânză revin 16 grame de proteină. Dacă o combini cu fructe uscate, obții un amestec delicios și sănătos!

5.     Fructele în coajă lemnoasă – Migdalele, nucile, fisticul, cajuu sunt excelente surse de vitamine, minerale, grăsimi sănătoase şi fibre, consumă între 5 și 10 bucăți pe zi.

Fii sănătoasă și îngijește de corpul tău!

Text: Rada Baltag

alte Articole interesante