Nutriționista Tamara Duker Freuman: “Servește micul dejun ca o prințesă, prânzul ca o regină și cina ca o cerșetoare!”

Pentru a slăbi trebuie, mai întâi de toate, să te alimentezi rațional și la ora potrivită. Tamara Duker Freuman, nutriționistul de la o clinică din New York , vine cu sfaturi pentru toate femeile care își doresc să slăbească! 

separator

Băuturile dulci, gustările fast-food și alimentele ce conţin calorii goale te îngraşă. Pe de altă parte, alimentele bogate în fibre dietetice te ajută să-ţi păstrezi greutatea.

Dar, în ce măsură are importanţă ora alimentaţiei în ecuaţiile de slăbire? Cu siguranţă, ai fi auzit că nu e voie să mănânci după ora 18 dacă vrei sa-ţi menţii greutatea ori că poţi mânca oricând îţi doreşti întrucât caloriile sunt calorii la orice oră a zilei.

Ei bine, în timp ce specialiştii continuă să dezbată această problemă, apar tot mai multe dovezi care susţin că faptul CÂND mănânci contează foarte mult pentru a putea slăbi.

Un studiu publicat în revista Obesity în 2013 a implicat aproape 100 de femei supraponderale şi obeze, care au fost puse să consume zilnic acelaşi număr de calorii, 1400 kcal/zi  – timp de trei luni. Primul grup de femei a consumat aceste calorii predominant în prima jumătate a zilei, 700 de calorii – la micul dejun, 500 de calorii – la prânz şi 200 – la cină. Celălalt grup a avut un program de alimentaţie opus, adică au consumat 700 de calorii la cină şi 200 la micul dejun (masa de 700 de calorii a inclus întotdeauna un desert dulce, cum ar fi o prăjitură sau o bucată de tort). Toate femeile au scăzut în greutate, dar consumatorii care au avut micul dejun mai bogat au scăzut în greutate mai mult, în medie cu 5-6 kg, şi minus 4-5 cm mai mult în circumferinţa taliei comparativ cu persoanele care consumat mai multe calorii la cină. Și asta în ciuda faptului că numărul zilnic de calorii consumate a fost la fel.

Studiul confirmă că momentul aportului de calorii în cursul unei zile contează faţă de numărul lor într-o dietă de slăbire.

Persoanelor care doresc să scadă în greutate, le dau întotdeauna un sfat – să încarce în calorii (şi carbohidraţi) prima parte a zilei, după modelul ,,micul dejun – servit ca un prinț, prânzul – ca un rege, cina – ca un cerșetor’’. Din experienţă, acest model de alimentaţie, în general, îi ajută pe cei care doresc să slăbească, fiind ușor de urmat şi controlând mai bine senzaţia de foame pe parcursul zilei. Multe persoane îşi reglează astfel greutatea fără a lua măsuri extreme precum dietele scăzute în carbohidraţi, posturile alimentare sau alte regimuri drastice. Am observat că pacienţii care se zgârceau la micul dejun ori masa de prânz consumând puţine calorii şi carbohidraţi, aveau foame excesivă până după-amiază şi mâncau furtunos la cină, când caloriile nu sunt incluse eficient în metabolismul energetic. Contează cât mâncăm şi când mâncăm, pentru a păstra greutatea normală a corpului “, a spus  Tamara Duker Freuman, dietetician la o clinică din New York.

alte Articole interesante