Efectuează acest exercițiu zilnic, pentru a menține sănătatea coloanei vertebrale mulți ani înainte

Coloana vertebrală este principala structură de susținere a corpului uman aflată într-o permanentă stare de încordare pe parcursul zilei. Rolul coloanei vertebrale este unul important, însă, din păcate, deseori uităm că aceasta necesită nu mai puțină atenție decât ale părți ale corpului.

separator
În consecință, suntem obligați mereu să suportăm dureri de spate, care afectează în mod direct calitatea vieții. Un exercițiu care durează doar 20 de secunde, te va ajuta să păstrezi sănătatea coloanei vertebrale mulți ani înainte. Obișnuiește să îți întinzi coloana vertebrală în fiecare zi, înainte de culcare:

1. Ridică mâinile în sus (în raport cu corpul și nu cu tavanul).

2. Îndoaie gleznele, adică îndreaptă degetele de la picioare spre sine și dezdoaie la maxim genunchii.

3. Strânge fesele.

4. Trage burta înăuntru și ține spatele lipit de pat sau de podea (dacă patul tău e prea moale, poți face acest exercițiu la podea).

5. Fixându-te în această poziție, întinde brațele în sus și călcâiele în jos. Coloana vertebrală se întinde concomitent în două direcții.

Începe în acest mod să îți întinzi coloana vertebrală câte 5 secunde și treptat ajunge până la 20 de secunde pe zi. Relaxează-te bine.

Care este efectul acestui exercițiu?

În timp ce se întinde coloana vertebrală se mărește și distanța dintre vertebre, iar discurile intervertebrale deformate și compresionate, revin la forma lor inițială.

Spațiul gol va oferi posibilitatea discurilor aplatizate în timpul zilei, de a absorbi peste noapte o cantitate suficientă de lichid. A doua zi discurile vor îndeplini cu succes funcția de amortizare.

Sursa

alte Articole interesante