În loc de rochii de fițe, au purtat ii lucrate manual!

O mare de ii, multe femei frumoase, care se pricep să poarte haine naționale. 

separator
În acest week-end, iubitorii de artă populară  au fost prezenți la  cea de-a treia ediţie a Festivalului Iei”.

În loc de rochii de fițe, au purtat ii lucrate manual!
În loc de rochii de fițe, au purtat ii lucrate manual! 1513652_594796037324386_6080748436269385758_n 10177356_594795763991080_1489715471978669116_n 10299116_594796233991033_2278515293032349088_n 10301521_594795760657747_6680130077673362200_n
10306752_594796050657718_4299976874255898876_n 10309025_594796077324382_5374491822739962_n 10345535_594795767324413_6406804586345432962_n 10356418_594795770657746_1786008130623821166_n 10356716_594795743991082_8485248465682644491_n
10362832_594796507324339_2264686452896130686_n 10365763_594796017324388_8893499128310262115_n 10365878_594796290657694_3410325142822143121_n 10371505_594796047324385_8178390433059546941_n 10372001_594795750657748_4633069945067197216_n
10382632_594796263991030_4909392755188255978_n 10384757_594796023991054_6836815969251216695_n 10392363_594796253991031_7702517731805993362_n 10401899_594795757324414_591708716854354564_n 10402497_594796217324368_3816475932207034320_n
10407022_594796053991051_8171604882065408608_n 10410696_594796280657695_3887483804719467257_n 10414395_594796237324366_2862207959145700057_n 10415638_594796390657684_6451413708207093162_n 10419642_594796027324387_8836420620254292010_n
10425155_594796433991013_1222701641610291255_n 10425770_769096229801120_356351444_n 10428825_769096219801121_1731584162_n 10429499_594796537324336_8345145524541237631_n 10429706_769096246467785_1288867502_o
10430438_594796043991052_5637292676735888438_n 10430842_594796013991055_8639983928009368774_n 10432425_769096249801118_1129332672_n 10445677_769096243134452_1886259605_o 10449596_769096233134453_165847976_n
10452574_769096256467784_787436773_o 10455361_594795753991081_2485703876180040391_n 10464042_594795740657749_820094057236762269_n 10464243_594795747324415_712482257697963077_n

Jurnaliste, interprete și femei de afaceri. Toate au acceptat să poarte ii confecționate de Maria Cristea, Elena Gherman-Iliuț, sora interpretei Maria Iliuț, Marian Lungu, meșter popular din Bacău, precum și piese vestimentare de port național, aduse din patrimoniul Muzeului de Etnografie și Istorie Națională.

Festivalul a găzduit și un târg de artizanat, ceramică și alte creativități populare.

Sursa foto: http://www.europalibera.org/

Pantone a anunțat culoarea anului 2024. Ce simbolizează ,,Peach Fuzz”

Culoarea anului 2024 de la Pantone este ,,Peach Fuzz”, o nuanţă de piersică blândă şi hrănitoare, care ne aminteşte să încetinim ritmul şi să avem grijă de noi înşine şi de ceilalţi.

Numele acestei culori romantice reflectă senzualitatea tactilă asociată cu această nuanţă: piersicile catifelate, penele moi de marabou, satinul şi mătăsurile netede de epocă, toate acestea ne vin în minte când ne gândim la combinaţia de roz şi portocaliu.

Pentru Leatrice Eiseman, directorul executiv al Pantone Color Institute, „Peach Fuzz” este o culoare potrivită pentru momentul pe care îl trăim, o reflectare a nevoilor şi dorinţelor umane de bază pe care mulţi le pot simţi în mijlocul unor vremuri dificile, scrie News.ro.

„Pe măsură ce intrăm în 2024, unele dintre lucrurile care au devenit deosebit de evidente pentru noi este conceptul de stil de viaţă care capătă un nou sens”, a declarat Leatrice Eiseman pentru Time. „Am trăit în această perioadă de agitaţie în multe aspecte ale vieţii noastre şi, ca urmare a acestui fapt, nevoia noastră de îngrijire, empatie şi compasiune continuă să devină tot mai puternică pe măsură ce ne imaginăm un viitor mai paşnic”.

Eiseman subliniază că nuanţa delicată cheamă privitorii la experienţa umană, punând accentul pe importanţa sănătăţii şi a bunăstării pentru minte, trup şi suflet. De la culorile calde ale unui răsărit sau apus de soare până la confortul unei pături pufoase, culoarea afirmă momentele de linişte interioară cu nevoia profundă de comunitate şi conexiune.

„Ni s-a reamintit că o parte vitală a unei vieţi bune şi a unei vieţi pline este să ai sănătatea, rezistenţa şi puterea de a te bucura de ea”, a declarat Eiseman. „Într-o lume care adesea pune accentul pe productivitate şi pe realizări externe, este important să recunoaştem nevoia de a ne promova sinele interior şi de a găsi momente de răgaz, creativitate şi conexiune umană”.

Pentru Laurie Pressman, vicepreşedinte al Pantone Color Institute, selecţia de culori din acest an este deosebit de semnificativă, având în vedere că este cea de-a 25-a aniversare a programului Pantone Color of the Year. Pentru Pressman, selecţia unei culori care este sinonimă cu conexiunea umană este simbolică nu numai pentru acest an, ci şi pentru obiectivul general al programului în sine.

Mancollini silk scarves

With a heart full of anticipation and excitement, I had the privilege of participating in a unique and ephemeral experience in the world of art and fashion. The Mancollini Silk Scarves Exhibition was an ephemeral event, open for only one day, but it was enough to unveil the rich and captivating history behind each Mancollini scarf.

Inside this magical exhibition, we witnessed a true feast for the eyes and soul. The original drawings and sketches that gave birth to the scarves were displayed in all their splendor, revealing the creative process and meticulous details that make each scarf a work of art in its own right.

Each scarf had a story to tell, and we had the chance to listen to these fascinating tales. The hidden messages in each design were revealed with passion and wisdom, adding depth and significance to each creation. It was an immersion into an artistic universe where fashion and art seamlessly intertwined in sublime harmony.

The evening was dedicated exclusively to silk scarves and their storytelling drawings. We had the joy of trying on these wearable works of art, and the masterclasses taught us creative ways to integrate them into our own personal style. We discovered the secrets of how these scarves can become a unique expression of our personality.

In a space dedicated to art, we witnessed a private presentation of the most luxurious accessories, each one a rare treasure in the world of fashion. Scarves sewn in a single copy shone like stars, and the sketches for the next 10 scarves in the 2024 collection provided an intriguing preview of the future.

What made this experience even more memorable was the live soundtrack. A woman’s voice and the guitar chords complemented the atmosphere perfectly, bringing the stories of each scarf to life in a unique way.

This evening was a journey into the world of Mancollini, where each scarf was a work of art, and every moment was a story. It was an ephemeral experience, but one that will remain vivid in my memory and once again confirmed that fashion can be an authentic and emotionally resonant form of art.

Motivul pentru care nasturii cămășii pentru bărbați sunt pe partea opusă decât nasturii de pe cămășile pentru femei

Nasturii de pe cămășile de bărbați sunt plasați pe partea dreaptă, iar nasturii de pe cămășile femeilor sunt plasați pe partea stângă a hainei. De unde vine această tradiție de plasare a nasturilor pe părți diferite ale cămășii?

Cămașa cu nasturi datează din anii 1200, făcând-o una dintre cele mai vechi piese de vestimentație din lume.

Cămașile inițiale erau purtate de bărbați și erau îmbrăcate direct peste pielea goală. În secolele următoare, femeile au început să poarte cămăși cu nasturi, dar acestea erau confecționate diferit.

În timp ce cămășile bărbaților erau confecționate fără fustă, adică cu tăietură dreaptă, cămășile femeilor aveau o fustă ușor evazată pentru a se potrivi lor. Acest lucru implica amplasarea nasturilor diferit la nivelul bustului și taliei.

Diferențele în astfel de confecții sunt încă existente astăzi în vestimentația bărbaților și a femeilor și acesta este motivul pentru care nasturii sunt poziționați diferit. 

De ce nasturii sunt poziționați diferit la cămășile bărbaților și femeilor

Există multe teorii care încearcă să explice de ce nasturii sunt poziționați în mod diferit.

Una dintre cele mai populare teorii este aceea că bărbații ar fi purtat arme în mână dreaptă și, prin urmare, cadea mai ușor să deschidă nasturii din partea dreaptă în timp ce își mențineau armele în poziție.

În același timp, femeile ar fi avut nevoie de ajutor pentru a se îmbrăca și, prin urmare, ar fi fost mai ușor pentru ele să își încheie nasturii de pe partea stângă.

O altă teorie interesantă este că nasturii poziționați diferit permiteau ca persoana care își îmbrăca hainele să se uite cu ușurință la interiorul hainei.

Această tradiție datează din perioada medievală, când cămășile erau purtate cu un lant de bijuterii peste partea stângă. Așa cum mulți bărbați au fost stângaci, purtatul unor astfel de bijuterii a făcut mai ușor să se deschidă nasturii. În timp, acest obicei a persistat și astăzi, cămășile femeilor și ale bărbaților posedă nasturi poziționați diferit.

O altă teorie, care explica poziționarea diferită a nasturilor, este aceea că nasturii de pe câmașile bărbaților se aflau pe partea dreaptă pentru a preveni lovirea piciorului în timpul călăriei, astfel încât haina să nu fie deschisă accidental în timpul parcursului.

Indiferent de motivul real, diferența poziționării nasturilor între cămășile bărbaților și a femeilor rămâne o trăsătură distinctivă în moda vestimentară. Este o tradiție veche, dar importanta pentru oameni și reflectă evoluția și transformarea modei.

sursa

Prezentatoarea Lucia Roşca n-o mai lasă pe Emma acasă!
Articolul anterior
Cerceii pentru mireasă! Ce model alegi tu?
Articolul următor