Top 5 alimente nocive pentru sănătatea ta

Dușmanii alimentației sănătoase sunt mulți, dar nutriționista Oana Cuzino îți prezintă top cinci alimente nocive cel mai des întâlnite în dieta majorității oamenilor.  

separator

1. Sucurile carbogazoase
Unul dintre pricipalii factori declanșatori ai obezității, sucurile carbogazoase sunt foarte dăunătoare organizsmului uman. Știați că gustul dulce care ne atrage de multe ori la o sticlă de suc de doi litri este dat de echivalentul a 35 de linguri de zahăr? În plus, s-a demonstrat recent că un consum constant de astfel de băuturi are, asupra ficatului, efecte similare consumului de băuturi alcoolice în exces. Substanțele conținute de băuturile carbogazoase favorizează și apariția pietrelor la rinichi.

s560x316_sucuri_carbogazoase

2. Hot Dog și bacon prajit
Cremvuștii, baconul și produsele similare conțin nitrat de sodiu și gătite la temperaturi ridicate formează substanțe cancerigene. Conservanții care au la bază nitrați au fost strans legați de cercetători cu cancerul pancreatic, leucemie și tumori cerebrale. Încercă să verifici pe etichetele oricărui produs din carne, lista de ingrediente și să eviți astfel de substanțe.

hot-dog

3. Cartofii prăjiți
Principalul motiv pentru care cartofii prăjiti sunt dăunatori este că sunt prăjiți în ulei, de cele mai multe ori în cantități foarte mari. Nivelul crescut de grăsime, precumm și substanțele care se formează în timpul prăjirii la temperaturi foarte ridicate, îi face foarte periculoși pentru sănătatea noastră. Alege cartofii copți, fierți sau piure.

cartofii_prajiti_in_exces_79433600

4. Cerealele pentru micul dejun
Deși sunt promovate ca fiind sănătoase, pline de vitamine și fibre, majoritatea cerealelor care se găsesc pe piață, destinate micului dejun, au cantăți mari de zahăr, sare și conservanți. Cel mai bine este să verifici sursele și să faci propriile combinații. Poți găsi cereale, fulgi de ovăz, semințe, stafide și fructe uscate separat, pe care să le combini ulterior după gust.

studiu-mai-mult-zahar-decat-cereale-18340638

5. Gogoși
O combinație periculoasă de zahăr, faină albă și grăsime pentru prăjire. Gogoșile sunt unii dintre cei mai mari dușmani ai sănătății noastre și trebuie evitate cât mai mult, cu atât mai mult cu cât majoritatea rețetelor vin la pachet și cu arome, glazură sau cremă.

652x450_116301-5-sfaturi-practice-pentru-cele-mai-pufoase-gogosi

Sursa

alte Articole interesante