Vitamina K: beneficii pentru sănătate, proprietăți și surse alimentare

Vitamina K este un nutrient foarte important, implicat în toate funcțiile corpului, de la metabolismul osos până la coagularea sângelui. Există trei forme de vitamina K. Prima este vitamina K1 (filochinona sau fitomenadiona) , care provine din plante și reprezintă vitamina K de origine alimentară. A doua este vitamina K2, o familie de substanțe numite menaquinone, sintetizată de o bacterie din intestine și se găsește și în unt, ficat de vită, gălbenuș de ou, produse fermentate din soia și în unele brânzeturi. A treia este vitamina K3 (menadiona), fabricată sintetic.

separator


Deficitul de vitamina K este grav și poate duce la sângerări, carii dentare și oase slăbite. Din acest motiv este esențial să vă asigurați că includeți o porție sau două de fructe și legume bogate în vitamina K cu fiecare masă.

În absența vitaminelor K și D, calciul nu este folosit în mod eficient de organism, situație în care acesta poate fi transformat în calculi renali și poate fi asociat anumitor afecțiuni cardiovasculare (depuneri în interiorul vaselor de sânge).
Carențele de vitamina K sunt rare, însă acestea pot să apară la categoriile din grupa de risc: nou-născuții, copiii în plină dezvoltare, femeile la menopauză sau persoanele care suferă de afecțiuni ale sistemului osos.

 Alimente bogate în vitamina K
– legume cu frunze verzi, cum ar fi varza kale
– soia
– ceapa verde
– varza de Bruxelles
– varza
– brocoli
– prune
– chilli și curry
– castraveți cruzi și murați
– sparanghel
– prune uscate
– busuioc uscat

Beneficiile alimentelor bogate în vitamina K:
» Lupta împotriva cancerului
» Construiesc oase puternice
» Asigură coagularea sângelui
» Au grijă de sănătatea inimii
» Îmbunătățește funcția creierului
Atentie! Nu luați cantități mari de vitamina K în ultimile săptămâni de sarcină. Poate aparea o reacție toxică la nou-născut. Dacă luati medicamente anticoagulante, consultați medicul înainte de a lua orice supliment care conține vitamina K. Dozele foarte mari se pot acumula în sânge și pot produce congestii și transpirație.

alte Articole interesante