5 surse excelente de vitamina D

Vitamina D este una din cele mai importante pentru organism. Ea lupta cu bolile și te ajută să-ți menții sănătatea pe termen lung. Te protejează de cancerul de piele, menține sănătatea oaselor pentru că ajută calciul să se fixeze în oase și previne multe alte boli grave precum diabetul, scleroza multiplă, declinul cognitiv. Această vitamină se sintetizează cel mai bine prin expunerea la soare. Din păcate, iarna nu avem parte de „băi de soare”, dar din fericire există și alimente pe care te poți baza.

separator

1. Uleiul din ficat de cod

Are un gust mai puțin plăcut, dar o lingură pe zi conține 340% din necesarul zilnic de vitamina D. În plus, acest ulei este foarte bogat și în acizi grași Omega 3.

2. Somonul

Conține atât acizi grași Omega 3, cât și vitamina D. Cea mai mare cantitate se găsește în somonul sălbatic.carenta-de-vitamina-d-poate-cauza-cancer-dar-si-unele-infectii-ostoporoza-poliartrita-reumatoida-182769503. Ciupercile

Potrivit unui studiu publicat în aprilie în Revista Federației Societăților Americane de Biologie Experimentală, ciupercile albe expuse la lumina ultravioletă B pentru câteva ore își măresc conținutul de vitamina D într-o proporție de 400%.

4. Laptele de vaca

Degresat sau integral, laptele este o sursă importantă de vitamina D. Bea o cană de lapte pe zi.

5. Ouăle

Cu o cantitate semnificativă de vitamina D în gălbenuș și proteine pure în albuș, ouăle nu trebuie să-ți lipsească din meniu, de două ori pe săptămână.

Sursa

Expoziție de stampă japoneză, la Muzeul Națională de Artă
Articolul anterior
Soluții pentru a preveni ridurile din jurul buzelor
Articolul următor
Alte articole interesante