Femeile au mai multă grăsime în organism decât bărbații. Vezi de ce

Cu toții cunoaștem noțiunea de

separator
metabolism”. Dar ce este rata metabolică? Care sunt factorii ce influențează metabolismul? Cum diferă rata metabolică de la femei la bărbați? 

Află cum rata metabolică ne ardere grăsimile

Iată cele mai frecvente întrebări referitoare la aceast subiect și răspunsurile specialiștilor:

1. Ce este rata metabolică
Metabolismul este adesea confundat cu rata metabolică. Aceasta din urmă este, de fapt, ritmul/viteza metabolismului uman prin care este consumată energia. Rata metabolică este ritmul de ardere a caloriilor ingerate.
Află cum rata metabolică ne ardere grăsimile2. Cu cât masa musculară este mai mare și cea a grăsimii mai mic, cu atât rata metabolismului este mai mare
Rata metabolică este puternic influențată de cele două mase ale corpului: mușchii și țesutul adipos. Persoanele care au mai mulți mușchi și mai puțină grăsime, au rate metabolice mai mari, în timp ce persoanele mai grase, au un ritm metabolic mai lent.
3. Ce stil alimentar îți poate crește rata metabolismului
Studiile au arătat că organismul consumă mai multă energie pentru a procesa alimentele bogate în proteine. Cu cât alimentația conține mai multe proteine, cu atât rata metabolică crește.
4. Cum diferă rata metabolică de la femei la bărbațiAflă cum rata metabolică ne ardere grăsimile
Bărbații au, de regulă, un ritm metabolic mai rapid decât femeile, pentru că au mai multă masă musculară. Chiar dacă un bărbat are câteva kilograme în plus față de greutatea corporală normală, o femeie cu o siluetă în limite normale va avea mai mult țesut adipos decât mușchi, în comparație procentuală față de bărbat.
5.  Metabolismul este controlat de tiroidă
Glanda tiroidă este principalul organ care reglează metabolismul, producând hormoni care influențează aproape orice aspect de funcționare a corpului: cât de încet sau cât de repede sunt arse caloriile, cum răspunde corpul tău la alți hormoni. Spre exemplu, persoanele care suferă de hipertiroidie sunt de regulă mai slabe, iar cele care au hipotiroidie, au tendințe de îngrășare.
6.     Cofeina crește rata metabolismului
Cofeina este un stimulent  care poate să-ți crească ritmul metabolismului. Din acest motiv, nu este contraindicat consumul de cafea în curele de slăbire. Studiile arată că o cafea pe zi poate crește rata metabolică cu 3-4%, dar pe perioade scurte de timp.
7.     Mâncărurile picante cresc rata metabolismului
Unele preparate picante pot să accelereze arderile. Însă adevăratul miracol în acest sens îl face ardeiul iute, care conține o substanță numită capsaicină. Aceasta stimulează procesul metabolic denumit termogeneză, prin care corpul produce căldură, fapt ce duce la arderea mai multor calorii. Cu toate acestea, efectul nu este atât de mare încât să fie suficient pentru a slăbi.

Află cum rata metabolică ne ardere grăsimile

8.  Rata metabolică este influențată de climă
Corpul tău muncește în permanență pentru a-și menține temperatura optimă, aceea de aproximativ 36-37 de grade Celsius. În sezonul rece, când temperatura de afară scade semnificativ, metabolismul tău accelerează pentru că se străduiește să genereze cât mai multă căldură pentru a menține organele la adăpost. În sezonul cald, metabolismul este iarăși pus la treabă pentru a menține temperatura optimă a corpului care riscă să se supraîncălzească.
9.  Dietele hipocalorice nu fac altceva decât să-ți scadă ritmul metabolic
Dietele foarte drastice, care presupun mai puțin de 1.200 de calorii pe zi, sunt, de fapt, un eșec. Cu cât corpul primește mai puține calorii, cu atât rata metabolismului scade deoarece organismul are propriul său mecanism de autoapărare.
10.  Ce ne influențează metabolismul
Metabolismul și rata metabolică sunt influențate de numeroși factori. Moștenirea genetică are un rol foarte important. Este unul dintre motivele pentru care unele persoane pur și simplu nu se îngrașă, indiferent ce și cât mănâncă, în timp ce alți oameni se îngrașă chiar dacă mănâncă foarte puțin. Al doilea factor este stilul de viață – mai exact regimul alimentar și efortul fizic depus. Cu cât regimul alimentar este mai bogat în grăsimi și în carbohidrați, există riscuri reale și foarte mari ca persoana să se îngrașe. Al treilea factor este vârsta: cu cât înainteazi în vârstă, cu atât arderile devin mai lente.
Sursa

Ce jucării alegi pentru micuţul tău
Articolul anterior
Alergi sau te plimbi?!
Articolul următor
Alte articole interesante