5 fructe de vară pe care trebuie să le consumi zilnic

E timpul să dai o fugă la piață și să-ți umpli sacoșa de cumpărături cu cele mai bune produse ale verii. Te așteaptă fructe proaspete, pline de vitamine și de antioxidanți, care dau gust mâncărurilor de vară.

separator

5-superalimente-de-vara-pe-care-trebuie-sa-le-mananci-zilnic_4_size11. Afine

Sunt micuțe, însă beneficiile lor sunt imense. Sunt foarte bogate în polifenoli, antioxidanți care previn bolile cardiovasculare, cancerul și osteoporoza. Consuma-le în salate de fructe, cu fulgi de ovăz sau în iaurt.

5-superalimente-de-vara-pe-care-trebuie-sa-le-mananci-zilnic2. Caise

Doar privindu-le, îți poți da seama că sunt o sursă excelentă de beta-caroten, un antioxidant deosebit de important pentru organism. Dar, beneficiile caiselor nu se opresc aici. Acestea conțin potasiu, vitamina C, fibre și fier, toate astea cu foarte puține calorii. Pot fi consumate ca gustare sau poți să le mănâci cu branză de vaci sau iaurt grecesc. De asemenea, poți să le încorporezi în rețete – merg foarte bine combinate cu carnea de pui sau de porc.

5-superalimente-de-vara-pe-care-trebuie-sa-le-mananci-zilnic_33. Cireșe

Cireșele sunt indicate în problemele de rinichi pentru că sucul lor este un bun diuretic. Ele sunt cele care îți pot pune în funcțiune la cote normale ficatul, după o perioadă lungă de medicație, intoxicații sau boli. În timp, cireșele ajută ficatul să revină la dimensiuni normale și întăresc sistemul digestiv.

Cireșele conțin vitamine (A, B1, B2, B3, B6 si C), fosfor, calciu, magneziu, sodiu, potasiu, fier și proteine. Cele de culoare neagră conțin mai mult fier și pot avea efect în prevenirea anemiei. Au un conținut mare de fosfor și sunt indicate persoanelor stresate și agitate.Pentru că au puține calorii sunt premise și în curele de slabire.

5-superalimente-de-vara-pe-care-trebuie-sa-le-mananci-zilnic_24. Capșune

Capșunele conțin unii dintre cei mai importanți nutrienți de care organismul are nevoie. Vitamina C și flavonoidele sunt cele mai importante dintre ele. Dar am putea adauga și Vitamina K, acidul folic, potasiul, magneziul sau acizii grași Omega 3. Împreună, transformă căpșunele într-un superaliment pe care nu trebuie să îl ratezi în sezon. De la băuturi savuroase până la prăjituri și chiar salate, capșuna e vedeta colorată a lunii în farfuriile noastre. Aromate și parfumate, aceste fructe pot da naștere unor feluri de mâncare de senzație.

5-superalimente-de-vara-pe-care-trebuie-sa-le-mananci-zilnic_15. Mango

Mango face minuni pe timp de vară. Nu doar că merge de minune inclus în salatele de sezon, dar conțin și un pachet important de nutrienți. Fructe de mango conțin peste 20 de vitamine și minerale diferite, antioxidanți și un mix de fitonutrienți care previn bolile cronice.

 

Sursa

Elena Băsescu a dat jos 25 de kilograme!
Articolul anterior
Leușteanul tratează bolile renale!
Articolul următor
Alte articole interesante