Află care este doza ta zilnică de proteine!

Trebuie să ştii că există o normă zilnică de proteine, necesară pentru a avea un organism sănătos. Citeşte mai jos doza recomandată în dependenţă de vârstă, sex şi ocupaţie.

separator

Galina Tomaş,
Nutriționist

O persoană matură şi sănătoasă trebuie să consume:

– femei – 0,8 gr. înmulţit cu kg pe care le ai, este doza zilnică;

– bărbaţi – 0,9 gr./kg/zi;

– gravide şi mame care alăptează – 1,2 gr./kg/zi;

– copii în dependenţă de vârstă – de la 22 gr. proteine pe zi  (1-3 ani) până la 65 -78 gr. proteine pe zi (16-18 ani).

Care şi câte proteine conţin alimentele pe 100 de gr.

Produse de origine animalieră

  • Carne de curcan – 24,5
  • Carne de găină – 21,0
  • Carne de iepure – 22,0
  • Carne de vită slabă – 20,4
  • Carne de miel – 18,0
  • Peşte – în medie 20,0 în dependenţă de specie
  • Gălbenuş de ou de găină– 16,0
  • Brânză degresată – 18,0
  • Telemea de oaie – 18,9
  • Caşcaval – 25,0
  • Lapte de vacă – 3,5

Produse de origine vegetală

  • Ciuperci crude – 5,0
  • Ciuperci deshidratate – 41,7
  • Fasole boabe – 23,0
  • Linte boabe – 25,0
  • Mazăre boabe – 21,5
  • Pâine de secară -12,4
  • Fulgi de ovăs – 13,4
  • Arahide -25,8
  • Alune curăţate – 12,0
  • Nuci – 21,0
  • Măsline negre – 20,0
  • Măsline verzi – 12,5
  • Spanac – 3,5
  • Urzici – 7,9
  • Usturoi – 7,2
  • Varză bruxelles – 4,0
  • Struguri – 2,1
  • Banana – 1,3
  • Coacăze – 1,5
  • Pere – 1,0
  • Piersici – 1,0
  • Caise – 1,0
  • Pere uscate – 2,4
  • Prune cu sâmburi uscate – 2,5
  • Smochine uscate – 4,3
  • Stafide uscate – 2,5
  • Prune uscate -2,5

Sursa: www.getfit.ro

Sfaturi utile:

  • Prepară sănătos carnea (la aburi, fiartă sau la gratar).
  • Consumă de 3 ori pe săptămână peşte (de preferat proaspăt) şi de 2 ori pe săptămână carne de curcan.
  • Oul conţine toţi cei 8 aminoacizi esenţiali şi este o sursă perfectă de proteine, cu toate acestea se recomandă de două ori pe săptămână a câte un ou şi acela să fie fiert moale.
  • Combină carnea cu legume proaspete şi cereale, bogate în fibre vegetale şi celuloză pentru a mări peristaltica intestinală şi pentru ca deșeurile metabolice ale proteinelor să nu se reţină în organism.
  • Nu combina carnea cu lactate sau cartofi, rezultatul va fi indigestia, kilograme în plus etc.
  • Se recomandă consumul de proteine în prima jumătate a zilei, pentru că metabolismul proteic poate dura de la 5 pană la 10 ore.

Recomandări pentru persoanele care frecventează antrenamentele Unica Sport!

Există două abordări diferite:

1.  Dacă scopul tău este să măreşti masa musculară, atunci înainte şi după antrenament consumă alimente cu conţinut mărit de proteine, iar în timpul antrenamentului bea un suc pentru a menţine indicile glicemic din sânge.

2.  Dar dacă scopul tău este să slăbeşti, în ziua antrenamentului 5-7 ore până şi după antrenament nu ai voie să consumi proteine, în caz contrar rezultatul va fi nul.

 

 

 

alte Articole interesante