Alimente pentru o piele fără riduri

O piele sănătoasă este oglinda unui corp sănătos. Fie că este răsfăţată cu produse cosmetice sau alimente, pielea exteriorizează de cele mai multe ori starea reală, interioară a organismului, iar sănătatea ei – determinată în mare parte de ceea ce consumăm şi de modul în care facem acest lucru.

separator
femeie-cu-fier-de-calcat

Există o multitudine de alimente pe care, cu siguranţă, le ai în meniu, iar de acum încolo vei şti că acestea sunt aliaţii pielii tale:

1. Apa – un aliment mai mult decât important pentru o piele sănătoasă!
tanara_band_apa_8e7fcd1c95Să bei apă este cel mai bun lucru pe care îl poţi face pentru pielea ta. Pielea are nevoie de apă pentru a se menţine în formă. Apa o hidratează. Pielea devine elastică, astfel reduce vizibilitatea ridurilor şi a liniilor fine. Apa este miraculoasă, ajută celulele să dobândească nutrienţii şi să scape de toxine. Metabolismul celulei se desfăşoara în apă, aceasta normalizează vâscozitatea sângelui şi îmbunătăţeşte fluxul sanguin, intensifică procesele metabolice celulare, schimbul de substanţe între celule şi mediu. Apa oferă pielii strălucirea şi vigoarea de care are nevoie.

nuci2. Seleniul – microelementul anti-îmbătrânirii şi al pielii tinere
Acest mineral îţi protejează pielea de celulele încărcate cu radicali liberi nocivi. Radicalii liberi provoacă semne de îmbătrânire timpurie, cum ar fi riduri şi piele uscată, leziuni tisulare și de asemenea unele boli. Seleniul ajută la prevenirea cancerului de piele. Poţi obţine seleniu din nuci, ciuperci, creveți, carne de miel, pește, cum ar fi cod, halibut, ton, somon. Carne de vită, curcan, stridii, sardine, crab, cerealele integrale conţin de asemenea seleniu.

3. Antioxidanţii sunt ,,fortăreaţa’’ pielii tale
fructele-de-padureAntioxidanţii sunt importanţi pentru a încetini și a preveni acţiunea nefastă a radicalilor liberi. Îi găseşti în tot felul de alimente, în special fructe şi legume colorate, cum sunt fructele de pădure (afine, coacăze, mure, zmeură, agrişe, cătină, căpşuni, soc), roşii, caise, prune, sfeclă, dovleac, spanac, mandarine, ardei gras, fasole roşie, fasole neagră, orez negru, sfeclă roşie.

4. Coenzima Q10 este un antioxidant produs de corpul uman
coenzimaŞi corpul nostru produce antioxidanţi şi anume unul esenţial numit Coenzima Q10. Însă, pe măsură ce îmbătrânim, corpul îl sintetizează tot mai puţin. CoQ10 este implicată în formarea energiei şi ajută la funcţionarea eficientă a celulelor. CoQ10 se mai găseşte în peşte ca somon și ton, carne şi ficat de pui, cereale integrale. Dacă foloseşti un produs de îngrijire a pielii ce conţine CoQ10, acesta ar putea să te ajute să obţii o piele omogenă, să reducă ridurile şi alte semne de îmbătrânire.

5. Vitamina A – pentru a reface pielea
vitamina-aDacă nu-ţi doreşti piele uscată, aspră, zgrunţuroasă, mănâncă mai des o portocală, un morcov sau o felie de pepene galben, pentru că sunt încărcate cu vitamina A. Găseşti vitamina A şi în frunzele verzi, ouă, produse lactate scăzute în grăsimi, roşii, morcov, dovleac, curmale, ardei graşi, gogoşari, sfeclă, caise, piersici. Un produs cosmetic ce conţine vitamina A face să înlăture ridurile şi petele maro de pe piele. În plus, aceşti retinoizi ajută la tratarea acneei şi altor afecţiuni dermatologice.

6. Vitamina C – protejează pielea contra razelor ultraviolete
Vitamina C aloe veraVitamina C protejează pielea împotriva razelor ultraviolete ale soarelui, care în cantităţi mari au efect de îmbătrânire. Vitamina C elimină efectul nociv al radicalilor liberi asupra celulelor de colagen şi elastină care susţin fermitatea pielii. Poţi să ingeri vitamina C din ardei roșu gras, citrice, kiwi, mere, varză, broccoli, frunze verzi, ridiche neagră, ceapă, praz, cartofi, gulie, sfeclă roşie, varza de Bruxelles.

7. Vitamina E – promotorul pielii sănătoase
alimentosUn alt antioxidant ce îţi salvează pielea contra stresului oxidativ şi inflamaţiei este tocoferolul. Pentru o piele mătăsoasă, găseşti vitamina E în uleiuri vegetale, nuci, seminţe de floarea soarelui, alune, măsline, spanac, sparanghel, frunze verzi, ardei graşi, roşii, broccoli, morcovi, porumb, mazăre.

8. Alege grăsimi sănătoase pentru consum ce fac bine pielii
Omega-3 şi omega-6 sunt grăsimile bune ce ajută pielea să devină elastică, sunt o barieră împotriva uscăciunii și opacităţii acesteia. Acizii grași esențiali lasă pielea fină, aspectul tânăr. Obții grăsimi sănătoase din ulei de măsline și in, seminţe de in, nuci, avocado, pește, cum ar fi somon, sardine, macrou. Uleiul de măsline extra-virgin sau cel presat la rece conţin mai mulţi nutrienţi buni pentru piele cu acţiune lubrifiantă şi anti-îmbătrânire.

9. Putere antioxidantă într-o singură ceașcă
Ceaiul verde este o poţiune magică pentru pielea ta, care te ajută să previi deteriorarea ADN-ului și îmbătrânirea timpurie. În timp ce multe dintre produsele cosmetice conţin ceai verde, de ce nu ai merge direct la sursă, la o ceaşcă de ceai verde? Poftă bună!

Internauții fac haz de necaz de cadoul Angelei Gonța: ”Îți mai dă un ceas, și adio”
Articolul anterior
Experiment social. De ce a ieșit o femeie goală pe străzile din New York (VIDEO)
Articolul următor
Alte articole interesante