Alimente sănătoase care îţi cresc pofta de mâncare

Senzația de foame poate apărea la scurt timp după masă deoarece corpul tău primește semnale că ar trebui să depoziteze nutrienții sub formă de grăsime, în loc să îi folosească pentru energie, potrivit redbookmag.com. Alimentele procesate, cele bogate în carbohidrați ori chiar și unele alimente sănătoase îți pot da peste cap nivelul de insulină, cauzând scăderea glicemiei și făcându-te să ai pofte nesănătoase.

separator
132754739-simplu-si-realizabil-cum-sa-mananci-ce-iti-place-si-sa-nu-te-ingrasi_size1

Pâine din cereale integrale
Nutriționiștii recomandă să înlocuiești pâinea albă cu cea din cereale integrale, însă nu te gândi că te va ajuta foarte tare. Şi pâinea din cereale integrale are un index glicemic foarte mare și îți ridică nivelul de zahăr din sânge la fel de mult ca un baton de ciocolată. În aceste condiții, ți se va face foame la câteva ore după ce ai mâncat. Încearcă să consumi cât mai puțină pâine, dacă vrei să îți ții în frâu poftele nesănătoase.

Cerealele consumate goale
Oricât ar fi de sănătoase, cerealele nu îți potolesc foamea când le consumi goale, deoarece au o cantitate mica de apă. Studiile au arătat că, atunci când apa încorporează alimentele, îți dau mai repede senzația de sațietate. Organismul tău va lua vitaminele, mineralele și fibrele din aceste produse, însă nu se va simți plin. O idee mai bună este să consumi alimente cu un conținut ridicat de apă, precum fulgi de ovăz și lapte de migdale.

Fructele
Sucul natural din fructe are o valoare nutrițională foarte mare, însă nu îți va potoli foamea. Conținutul ridicat de glucoză și fructoză face să îți scadă glicemia și să ți se facă foame într-un timp foarte scurt de la ultima masă. În loc de smoothie la micul dejun, alege să mănânci o omletă cu ulei de măsline și jumătate de avocado cu un strop de sare. O astfel de masă este bogată în grăsimi sănătoase și proteine și îți va da senzația de sațietate mai mult timp.

Smoothie-ul verde

Un smoothie verde, din fructe, frunze și lapte de migdale este plin de substanțe sănătoase pentru organism, dar nu te va sătura. Cercetările au arătat că organismul nostru nu înregistrează caloriile din mâncarea lichidă, așa că dacă, preferi să bei fructele și legumele, vei mânca mai mult în timpul zilei. Dacă vrei ca băutura ta preferată să fie mai sățioasă, adaugă semințe și nuci.

Salatele
Salatele sunt foarte sănătoase, însă nu îți vor potoli foamea. Dacă vrei să nu ai pofte nesănătoase, amestecă legumele cu proteine precum somon, carne de pui sau de curcan, și grăsimi sănătoase, precum avocado, ulei de măsline sau brânză.

Sursa

Sună ciudat, dar ciocolata te ajută să slăbești! Când e bine să o mănânci să scapi de kilogramele în plus

Dacă mănânci ciocolată la o anumită oră din zi te poate ajuta să scapi de grăsimea de pe burtă și să reduci indicele glicemic. Dacă mănânci o cantitate mare de ciocolată la prima oră a zilei, imediat cum te-ai trezit, te poți bucura de câteva kilograme în minus.

În urma unui studiu s-a descoperit că dacă se consumă 100g de ciocolată imediat cum te trezești reduci nivelul de cortizol, de glucoză și grăsime. Ciocolata cu lapte, pentru că are un conținut crescut de grăsime și zahăr, duce la acumularea kilogramelor în plus, în special în rândul femeilor aflate la postmenopauză, iar asta pentru că sunt predispuse să se îngrașe.

Studiul sugerează că ora la care se mănâncă ciocolată afectează compoziția microbiotei și funcțiile ei, foamea și arderea grăsimilor. La acest studiu au luat parte 19 femei aflate la postmenopauză, cărora li s-a cerut să consume 100g de ciocolată cu lapte timp de două săptămâni, la prima oră de când s-au trezit sau cu o oră înainte de culcare.

Creșterea în greutate și alți factori precum creșterea glicemiei, senzației de foame și nivelului de stres asociate apetitului au fost comparate pe o perioadă de două săptămâni în care nu s-a mai consumat ciocolată. Rezultatul arată că în timpul celor două săptămâni în care s-a consumat acest desert delicios femeile nu s-au mai confruntat cu senzația de foame, pofteau la mai puține dulciuri și au reușit să slăbească.

Dacă mănânci dulce la prima oră a zilei te bucuri de beneficii precum reducerea nivelului de cortizol din timpul zilei și reduci stresul asociat apetitului. În plus, multe dintre femeile care mâncau ciocolată la prima oră aveau o compensație calorică mai bună și ajustau mesele ca răspuns al acestor schimbări calorice. De asemenea, reducerea poftei de dulce a fost și ea îmbunătățită datorită endorfinelor produse de creier.

sursa: www.paranteze.md

Cartofii mov. Calități nutritive și beneficii mari pentru sănătate

Gătește mai des cartofii mov! Sunt delicioși, dar mai ales foarte sănătoși. Dintre toate soiurile de cartofi, cartofii mov sau violet sunt cei mai bogați în antioxidanți și vitamine și sunt foarte apreciați de nutriționiști.

Cartofii mov au un aspect plăcut și apetisant datorită culorii lor violet care nu dispare nici după ce sunt preparați termic. Nutriționiștii au descoperit că acest soi de culoare mov este cel mai benefic dintre toate soiurile de cartofi. Concentrația mare de vitamine, săruri minerale și antioxidanți, în comparații cu soiurile albe sau galbene, le-a dus faima cartofilor mov din Peru în întreaga lume.

Cartofii mov. Particularități și gust

Ca toate speciile de cartofi, și cei mai colorați dintre ei provin tot de pe platourile Anzilor, din America de Sud. Sunt câteva sute de soiuri de cartofi în lume, de toate culorile, de la albi, galbeni, portocalii precum dovleacul, la roz și violet sau chiar maronii.

Hibrizii pe care îi consumăm pe scară largă au dimensiuni mari și pulpa dulce, plină de amidon și apă. Soiurile vechi, naturale, sunt mult mai colorate, mai mici, au dimensiuni neregulate și sunt mult mai bogate în săruri minerale. De aceea, unele dintre ele au pulpa mai tare și gusturi diferite, uneori acrișoare sau amărui. Cartofii mov au un gust mai intens, o textură mai densă decât cartofii obișnuiți și o aromă care aduce aminte de nuci și lemn. În țările din America Centrală și de Sud se cultivă mai multe soiuri de cartofi violet: Purple Peruvian, Purple Majesty, All Blue, Congo, Adirondack Blue, Purple Fiesta sau Vitelotte.

Calitățile nutritive ale cartofilor violet

Cartofii sunt adesea ocoliți de persoanele care țin la silueta lor pentru că îngrașă. Într-adevăr, ei sutn bogați în amidon, dar devin periculoși pentru sănătate în momentul în care sunt prăjiți. Cartofii fierți, copți în coajă sau gătiți cu foarte puțin ulei la cuptor sunt sănătoși și nu îngrașă, dacă sunt consumați cu măsură. Cartofii mov, mai bogați în vitamine și antioxidanți, sunt cu atât mai mult recomandați de nutriționiști decât cartofii albi și făinoși. Iar pentru a-și păstra calitățile nutritive și o bună parte din vitamine, este indicat să fie consumați fierți în coajă.

Iată ce conține o porție de 100 g de cartofi violet:

Calorii: 87

Proteine: 2 gr

Carbohidrați: 20 gr

Fibre: 3,3 gr

Grăsimi: mai puțin de 1 gr

Mangan: 6% din DZR (Doza Zilnică Recomandată)

Cupru: 21% din DZR Fier: 2% din DZR

Potasiu: 8% din DZR

Vitamina B6: 18% din DZR

Vitamina C: 14% din DZR

Cartofii mov au mai mult potasiu decât bananele și mai multă vitamina C decât multe soiuri de fructe. Cu toate acestea, vitamina C precum și alte vitamine din acești cartofi se distrug prin prelucrarea termică. Dar dacă vei prepara cartofii fierți în coajă, unele din calitățile lor nutritive se vor păstra și vei beneficia de ele.

Cele mai importante beneficii pentru sănătate

Cartofii mov sunt legume sățioase și delicioase. Au o culoare apetisantă în orice preparat, deoarece nuanța lor violet nu se pierde când sunt copți sau fierți. Acești cartofi sunt foarte sănătoși și nutritivi dacă sunt incluși în salate sau în garniturile cu alte legume pentru pește sau friptură.

Cartofii mov sunt bogați în antocianine

Pigmentul violet albăstrui al acestor cartofi este dat de concentrația mare de antocianine, substanțe din clasa flavonoidelor care se regăsesc în cantități mari în toate fructele mov și albastre precum afinele, coacăzele, murele, aronia, zmeura sau în legume precum vinetele, roșiile și conopida mov.

Ajută sistemul imunitar

Datorită vitaminelor, antioxidanților și antocianinelor, cartofii mov ajută sistemul imunitar să lupte mai eficient nu doar cu substanțele din hrană care ne îmbolnăvesc ficatul și stomacul, ci și cu radicalii liberi care accelerează procesul de îmbătrânire și degradare a țesuturilor.

Contribuie la echilibrarea zahărului din sânge

Cartofii mov au un procent ridicat de amidon, ne dau senzația de sațietate și ne ajută să consumăm mai puține alimente dulci. În plus, amidonul și anumiți acizi benefici din cartofi contribuie la echilibrarea glicemiei și a zahărului din sânge. În comparație cu alte soiuri de cartofi, cei violet au o concentrație mai mică de zaharuri.

sursa: www.unica.ro

Primele cireșe au apărut în piețe. Cât costă un kilogram?

Primele cireșe au apărut în piețele din Capitală, iar vânzătorii dau asigurări că fructele sunt autohtone. Prețul pentru un kilogram de cireșe variază între 90 și 120 de lei. Cumpărătorii sunt însă rezervați. Prețurile sunt exagerate și nejustificate, spun ei.

Au apărut în vânzare primele cireșe | Mamaplus

În timp ce unii cumpărători sunt gata să scoată din buzunar orice sumă pentru a-și împlini poftele, alții spun că prețurile sunt piperate și nejustificate, transmite Jurnal.md.

La o piață din sectorul Buiucani, un kilogram de cireșe costă 100 de lei. Cel puțin asta spun vânzătorii, deoarece prețul nu era afișat. La fel ca la Piața Centrală, comercianții nu s-au arătat prea deschiși să vorbească, dar spun că prețurile mari pentru fructele de sezon îi sperie pe oameni. 

O altă piață, aceeași situație. Cireșele costă între 90 și 120 de lei. Vânzătorii argumentează prețul prin faptul că este prima zi când fructele au apărut pe piață și că sunt autohtone.

Anul trecut, primele cireșe costau peste 200 de lei kilogramul.

Maestre Iurie Sadovnic Orheianu, ce pensie are un artist şi cât costă o pereche de strune?
Articolul anterior
Video. Cum rușii cântă piese patriotice românești!
Articolul următor