Alimentul recomandat celor care fac sport

Acest aliment este o opţiune sănătoasă pentru a energiza muşchii, în acelaşi timp îţi oferă antioxidanţi şi nutrienţi. Îmbunătăţeşte performanţele sportive şi te face fericită. 

separator
E posibil să nu fi cunoscut mai multe lucruri surprinzătoare despre banane. Iată-le care sunt:

bananaaaa

1. Mirosirea bananelor reduce apetitul
Potrivit unei cercetări efectuate în Chicago, mirosirea unei banane, atunci când eşti flămând, transmite creierului informaţia precum că acestea ar fi deja mâncate, ceea ce înlătură din senzaţia de foame.

2. Bananele îmbunătăţesc performanţele sportive
Aces lucru a fost confirmat într-un studiu de specialitate de la Appalachian State University’s Human Performance Lab. Dacă eşti o persoană activă, banana este o opţiune sănătoasă pentru a energiza muşchii, oferind în acelaşi timp antioxidanţi şi nutrienţi.

3. O gustare sănătoasă
Banana oferă 3g de amidon rezistent, pe care tubul digestiv nu-l poate digera şi care este benefic pentru bacteriile saprofite, iar cu cât bananele sunt mai verzi, cu atât mai mult amidon rezistent conţin. În plus, o banană de mărime medie aportă 3g de fibre dietetice.

4. Sunt fructe versatile
Bananele pot fi consumate pe cont propriu sau folosite în rețete delicioase, de la smoothie-uri la bucate în cuptor. Încearcă un desert din banană: topeşte ciocolata neagră, după care înmoaie în ea fiecare felie de banană. Pune bucăţile de banană într-un recipient căptușit cu hârtie de copt şi bagă-le în congelator. Bucură-te de un desert, după ce îngheaţă.

5. O banană aportă în organism 15% din cantitatea necesară de vitamina C.

6. Banana este bogată în vitamina B6
Bananele conţin 20% din necesarul zilnic de vitamina B6, care ajută în procesul de sinteză a aminoacizilor şi crearea de noi celule sănătoase. De asemenea, aceasta contribuie la sinteza de insulină, hemoglobină și anticorpi în lupta cu infecţia. Vitamina B6 este deosebit de importantă pentru cei care fac sport.

7. Oferă confort digestiv
Bananele sunt uşor de digerat şi considerate non-iritante pentru tractul gastro-intestinal. Ele sunt, de asemenea, unele dintre primele alimente introduse în dieta copiilor mici.

8. Bananele conţin kaliu
Kaliul este important pentru reducerea valorilor crescute ale tensiunii arteriale. O banană medie are 422mg de kaliu şi zero grame de natriu. Acest raport, între kaliu şi natriu, este benefic în cazul tensiunii arteriale mărite. Studiile arată că persoanele cu o dietă bogată în kaliu sunt mai puţin susceptibile de a avea tensiunea arterială crescută şi reduc riscul de accident vascular cerebral. Necesarul de kaliu pentru un om adult este de 4.700mg pe zi.

9. Te fac fericit
Bananele te ajută să te simţi mai fericit. O banană mică conţine 27mg de magneziu, mineral ce îmbunătăţeşte starea de spirit. Bărbații și femeile au nevoie, respectiv, de 420mg şi 320mg de magneziu zilnic. În timp ce multe persoane nu primesc magneziu suficient în hrană, banana – este un remediu. Nivelul scăzut de magneziu este corelat cu stări de deprimare, anxietate şi iritabilitate.

Cât și ce trebuie să bea copiii mici
Articolul anterior
Cele mai stilate prințese și regine din lume!
Articolul următor
Alte articole interesante