Atenție! Legumele din piețe cu cel mai mare conținut de nitrați. Iată care sunt acestea

Fructele și legumele, comercializate la ora actuală în piețele și magazinele din Capitală, au fost supuse unor analize de laborator privind conținutul de nitrați. Astfel, specialiştii Centrului de Sănătate Publică din municipiul Chişinău au constatat care dintre aceste produse prezintă pericol pentru a fi consumate în exces.

separator
17203517_1120944444698106_564356434_n

Din 83 de probe prelevate, dintre care 42 de probe – din produse autohtone şi 41 – de import, în două probe autohtone de morcovi şi dovlecei s-a depistat conţinutul mărit de nitraţi (296mg/kg/N-200mg/kg şi respectiv 988 mg/kg/N- 400mg/kg).

Comparativ, datele anului 2016 arată că cel mai mare conţinut de nitraţi a fost depistat în ridichi, probele fiind prelevate din mai multe puncte de comercializare (spre exemplu, 1323mg/kg/N-1200mg/kg, 1610mg/kg/N-1200mg/kg, 2428mg/kg/N-1200mg/kg, 1922mg/kg/N-1200mg/kg, 2320 mg/kg/N-1200mg/kg etc., etc.). Şi dovleceii au demonstrat un conţinut de nitraţi, dar și pepenii galbeni.

Trebuie menționat că fructele şi legumele, care conţin nitraţi, devin nocive pentru organismul uman, atunci când sunt consumate în cantităţi mai mari.

Ce sunt nitraţii?

Nitratul sau azotatul este substanţa nocivă care se transformă în nitrit/azotit atunci când ajunge în stomac, în mediul acid.

Care sunt alimentele care au un conţinut scăzut de nitraţi? Fasolea, broccoli, vinetele, conopida, mazărea, ciupercile, ardeii, roşiile, ceapa, prazul şi sparanghelul.

Care sunt efectele nocive ale nitraţilor?

– cresc conţinutul de proteine din legume, în defavoarea glucidelor şi a lipidelor,

– influenţează negativ compoziţia tuturor plantelor, a fructelor, a legumelor, a cărnurilor şi a produselor lactate, a căror coacere şi/sau producţie este legată de pământ şi apă,

– modifică şi/sau sufocă, încet dar sigur, celulele hepatice şi stomacale,

– cresc incidenţa cancerului limfatic, de stomac, intestine, esofag şi ficat.

Ce putem face dacă am consumat un aliment despre care cunoaştem sau aflăm că ar conţine un nivel ridicat de nitraţi?

Consumăm repede citrice, suc de citrice sau legume bogate în vitamina C. Vitamina C anihilează o parte din cantitatea de nitraţi ingerată.

Cum reducem conţinutul de nitraţi ai unui aliment? Prin fierbere, murare şi marinare, dar şi curăţându-l de coajă sau ţinându-l în apă timp de o oră.

sursa: cspchisinau.md

5 lucruri importante la care să fii atentă când îți achiziționezi o geantă
Articolul anterior
Rapperul 50 Cent a lovit o fană cu pumnul!
Articolul următor
Alte articole interesante