Atenţie! Cum deosebeşti roşia naturală de cea ,,artificială’’?

Mai mult de jumătate din cantitatea de roşii vândute în pieţe şi magazine, este marfă din import. Aceasta provine la preţuri mici din Turcia, Olanda, Spania ori Israel, iar distribuitorii autohtoni sunt interesaţi să le comercializeze. Cercetările arată, însă, că roşiile, mai ales cele cultivate în alte ţări, sunt invadate de substanţe chimice, celuloză şi hormoni, pentru a le spori coacerea, a le face mai ferme, mai rezistente în timp. Nici roşiile autohtone nu sunt lipsite de pericole. Află de la specialişti care sunt acestea.

separator

gmo-tomatoExperţii insistă asupra calităţilor legumelor pe care le mâncăm. Roşia este considerată regina legumelor de vară, aceasta conţine vitamina C, A, calciu, kaliu, antioxidanţi anticancerigeni, precum licopenul. Dacă leguma nu este lăsată să se coacă, ci a fost grăbită să se înroşească cu ajutorul chimicalelor, roşia se transformă într-un produs periculos pentru organism.

Paradoxal este faptul că nu doar marfa din import are acest păcat, ci şi cea vândută de producătorii autohtoni. De ce roşia, cea mai populară legumă în zonele noastre, are în multe cazuri un gust lemnos, este tare şi verde pe dinăuntru?

-Specialistii susţin că multe roşii, în special cele importate, sunt pline de celuloză, hormoni sau substanţe chimice. Până şi producătorii autohtoni cumpără seminţe din import, care asigură o producţie superioară, de multe ori însă în dauna gustului şi calităţilor nutritive.

Micii producători autohtoni folosesc haotic îngrăşăminte chimice

,,Din pacate, sistemul de consultanţă agricolă nu funcţionează la parametri normali. Micii producători folosesc de multe ori „dupa ureche” îngrăşămintele chimice, existând astfel pericolul ca legumele să devină cancerigene. Aceştia folosesc haotic pesticidele”, spune Aurel Tanase, expert în agricultură.

Legumele şi fructele din pieţe provin în cea mai mare parte din import sau sunt obţinute din seminţe aduse din alte ţări. O mare parte din roşiile străine sunt aratoase, dar fără gust. Specialiştii spun că aceste legume sunt pline de celuloză, hormoni sau substante chimice şi au fost expuse la iradiaţii.

Cele mai multe importuri sunt din Turcia, Olanda şi Israel. Care este „secretul” gustului acelor roşii care la exterior au culoarea roşie, dar în interior sunt verzi, n-au gust şi nu sunt zemoase?

How-To-Identify-Genetically-Modified-Food-In-The-Shops-And-Markets

„Se umblă la structura genetică a soiului, pentru a obţine produse cu o rezistenţă mai mare. Legumele astfel obţinute pot fi transportate dintr-o ţăra în alta fără a se altera. Folosită şi în industria hârtiei, celuloza dă legumelor aceasta «fermitate». Unii spun ca din cauza acestei substanţe roşia capătă un gust «lemnos», explica specialistul Florica Gheorghe.

L-metionina, substanţa care oferă culoarea de un roşu-aprins

Pe piaţa mondială mai e cunoscută o substanţă, numita L-metionina, care schimbă pur şi simplu culoarea roţiei. O face de un roşu aprins, astfel ca pare coaptă, cu toate că în interior rămâne verde.
imagesAltă metodă e reprezentată de folosirea hormonilor. Tomatele au, în acest caz, nişte dungi maronii la suprafaţă, iar în interior nu mai au seminţe, ci nişte puncte gelatinoase.

Roşiile autohtone nu sunt 100% ,,autohtone’’, pentru că sunt folosite seminţe din import

Seminţele din import au câştigat deja bătălia de piaţă în faţa celor autohtone. La magazine nu găseşti decât seminţe străine, mai ales din Olanda. Cu modificări genetice, seminţele străine asigură o recoltă mai bogată şi produse mai aspectuoase, chiar daca acestea nu au un gust prea bun.

Pericolul de cancer

Altă problemă e legată de felul în care micii agricultorii utilizează îngrăşămintele chimice. De multe ori o fac ,,după ureche”, fără consultarea unui specialist. Dacă se pune o cantitate mai mare de chimicale, atunci exista riscul ca planta să acumuleze azotaţi într-un procent ameninţător. Legumele şi fructele pot deveni în acest fel cancerigene.

,,Sunt oameni care spun că au cumpărat de la piaţă roşii, le-au dus acasă, dar după ce le-au tăiat au simţit un miros greu, ca de benzină, aşa că le-au aruncat. O explicaţie pentru acest fapt poate fi că s-au aplicat tratamente chimice cu puţin timp înainte de recoltare. Nu ai voie să foloseşti pesticide cu cel puţin trei săptămâni înainte de cules’’, opinează cercetătorul Florica Gheorghe.

Cumpărătorul nu ştie cum să facă diferenţa între legumele naturale şi cele „artificiale”. Iată câteva sfaturi pe care le oferă specialista.

,,Roşia adevărată nu trebuie să fie ca piatra sau să aibă coaja tare. Uitaţi-vă la cotor, să nu fie dur. Culoarea să fie de un roşu deschis, nu spre maroniu. La tăiere, produsul trebuie să fie zemos. Gustul natural e dulce-acrişor.’’

sursa

Cum punem legumele la fiert: în apă rece sau caldă? Multe gospodine fac această greșeală

Legumele se pun la fiert în apă rece sau caldă când gătim ciorbă? Multe gospodine își pun această întrebare și de foarte multe ori greșesc. Când gătești ciorbă sau când prepari alte feluri de mâncare trebuie să ai grijă mare la acest detaliu extrem de important. Iată cum trebuie să procedezi, de fapt!

Legumele se pun la fiert în apă rece sau caldă atunci când gătești ciorbă? Acest pas este extrem de important în gătirea ciorbei sau a altor preparate pe care vrei să le gătești.

Legumele se pun la fiert în apă călduță, nu rece și nici foarte fierbinte. Astfel, ele nu se vor zdrobi și își vor păstra și culoarea pe care o au. Dacă apa scade și vă doriți să completați, nu folosiți apă rece, ci tot călduță, scrie spynews.ro.

Multe gospodine greșesc și pun legumele la fiert pentru ciorbă fie în apă fierbinte, fie în apă rece, poate din grabă sau pur și simplu din neatenție. Pentru a te bucura de legume fierte așa cum trebuie, ai mare grijă să respecți de fiecare dată acest pas.

Când se pune carnea în ciorbă

De asemenea, multe gospodine nu știu nici când se pune carnea în ciorbă, de fapt. Așadar, carnea se pune la fiert prima dată, după care se adaugă și legumele, dar doar după ce carnea a fiert suficient.

Și acest pas este unul extrem de important pentru ca ciorba pe care o gătești să fie delicioasă. Multe gospodine pun carnea la fiert doar după ce legumele au fiert, însă trebuie să știi că acest ingredient fierbe mai greu și de aceea trebuie pus prima dată și niciodată dpă ce legumele au fiert sau în același timp cu legumele.

Alimentele care te ajută să nu mai sforăi

Dacă și tu sau persoana cu care locuiești are probleme cu sforăitul, nu te îngrijora, deoarece noi îți vom prezenta soluția pentru această problemă des întâlnită. Câteva alimente pe care trebuie să le mănânci te vor ajuta să nu mai sforăi. Iată ce trebuie să faci ca să scapi de această problemă!

Știm cât de greu îți este să dormi atunci când stai în casă cu o persoană care sforăie des, așa că îți vom prezenta câteva alimente care te vor ajuta să scapi de această problemă. Iată ce trebuie să mănânce persoana care are probleme cu sforăitul, scrie spynews.ro.

Ce alimente te ajută să nu mai sforăi

Laptele de soia te va ajuta să nu mai sforăi. Este mult mai bun decât cel de vacă, deoarece laptele de vacă poate duce la probleme cu respirația și, astfel, la sforăit. Trebuie să consumi această băutură dacă și tu ai probleme cu sforăitul.

Ceaiul

Ceaiul te ajută să decongestionezi căile respiratorii și să respiri mult mai bine. Astfel, această băutură te va ajuta și să scapi de sforăit. Tot ce trebuie să faci este să bei un ceai de mentă înainte să te pui la somn.

Mierea

O linguriță de miere înainte de a te pune la culcare te va ajuta să nu mai sforăi pe timpul nopții. De asemenea, și un ceai cu miere te va ajuta în acest sens, deoarece mierea are mai multe proprietăți antiinflamatorii și antibacteriene.

Turmericul

Turmericul este un ingredient care te va ajuta să scapi de sforăitul enervant de pe timpul nopții. Curcuminul, ingredientul activ care se află în turmeric, este antioxidant și un puternic antiinflamator, care îți va aduce o mulțime de beneficii pentru sănătate.

Peștele

Peștele în loc de carnea roșie va face o mare diferență între un somn bun și unul mai puțin bun. Astfel, dacă și tu îți dorești să scapi de sforăit, atunci consumă mai mult pește, deoarece el furnizează proteine, care reduc țesutul inflamat.

Ceapa

Cu toate că nu are un miros plăcut, și ceapa te va ajuta să nu mai sforăi pe timpul nopții, deoarece ea are proprietăți antiinflamatorii și decongestionante. Aceste proprietăți importante vor elibera căile nazale.

Gabriela Firea a slăbit 25 de kilograme în trei luni

Gabriela Firea, fostul primar al municipiului București, a dat jos 25 de kilograme în trei luni și îndeamnă femeile să ducă un mod de viață sănătos.

Gabriela Firea îndeamnă femeile să aibă un stil de viață echilibrat și să consume alimente cât mai sănătoase.

Nu se înfometează niciodată și se simte foarte bine de când a scăpat de kilogramele în plus.

„Le-aș îndemna pe cititoare să-și descopere atuurile naturale, să mănânce sănătos, mulți glumesc și spun că sunt adepta ovăzului, migdalelor, salatelor. Prietenele mă întreabă dacă nu mor de foame, nu, nu se moare, dacă ai o alimentație echilibrată.

Încerc să îi învăț și pe copiii mei să mănânce sănătos, cu mai puțină carne, cu mai puțini carbohidrați. În plus, trebuie să fim perfecți sufletește, iertători, iubitori și bineînțeles să ne îngrijim și de aspectul exterior.

Nu am schimbat măsurile, port ori M ori S, în funcție de croiul designerului respectiv, am aproape aceleași kilograme.

Ce s-a schimbat, normal, vârsta, apar anumite riduri, poate oboseala, anumite schimbări hormonale, dar eu mă simt la fel ca la 20 de ani.

Este cel mai important lucru cum ne simțim în interior și câtă energie avem și poftă de viață, de a ajuta, în sensul de a fi prezent acolo unde este nevoie’, a declarat Gabriela Firea pentru impact.ro.

În urmă cu mai mulți ani, Gabriela Firea a mărturisit cum a slăbit 25 de kilograme în doar trei luni.

„Am slăbit 25 de kilograme în trei luni. Dimineata, dupa ce luam aghiasma, beam pe burta goala un pahar de apa cu jumatate de lamaie stoarsa, pentru digestie.

La micul dejun consumam doar un iaurt degresat cu ovaz in care, doar pentru gust, picuram cateva lacrimi de miere. Daca nu imi era suficient mai mancam seminte crude: de dovleac, de in.

Masa de prânz era compusa dintr-o supa-crema de legume si un gratar de curcan sau peste cu salata. La masa de seara, obligatoriu inainte de ora 19, o branza slaba fara sare cu rosii sau salata trebuiau sa ma sature. Evident, pana ma culcam ma apuca foamea, dar o potoleam, atat cat puteam cu apa.

(Intre mese) Nu mancam cornulete sau ciocolata, dar aveam mereu la mine migdale, caju sau batoane de slabit cu ceai verde, care sunt destul de consistente si imi potoleau foamea’, a declarat Gabi Firea atunci.

GABRIELA FIREA: "Capitala este blocată de un primar general incompetent" -  25.06.2022 | BURSA.RO
Gabriela Firea – ironizată pe internet pentru că merge în vacanţă, în loc  să rezolve problemele Capitalei : Europa FM

Promoția „Chiar este posibil – garanție până în anul 2020!”
Articolul anterior
Legea împotriva bătăii la fund a copiilor din Franța! Ce riscă părinţii
Articolul următor